Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nya MacBook Pro - batteritiden USEL


Micke1973

Rekommendera Poster

Köpte precis MacBook Pro (Touchbar, 8/512GB)

 

Efter 2h användning är batteriet nere på 25%. Långt ifrån estimerade/utlovade 9-10h

 

Kör helt normalt. Outlook + Safari. Inga spel eller grafiska applikationer.

 

Tips?

 

/Micke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eh... Gå tillbaka med den, batteriet verkar helt kört. :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lust att ta en skärmdump på aktivitetskontrollen sorterad efter processoranvändning och visa oss?

 

Sure - tack på förhand

post-80079-0-96742800-1480934834_thumb.png

post-80079-0-21050700-1480934850_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. Ja, nåt skumt är det där men den enda synkningen idag har varit ett par, tre filer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synkningen av Icloud (cloudd) tar alldeles för mycket CPU och dränerar batteriet. Testa att logga in och ut igen.

 

Korkad fråga men hur loggar jag ur iCloud?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Korkad fråga men hur loggar jag ur iCloud?

Äpplet/Systeminställningar/iCloud/Logga ut. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har bara haft datorn i 2h och du klagar på dålig batteritid?

Låt OS X göra klart det den måste innan du klagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dels kan det vara fel på batteriet. Det kan också vara så att datorn i vissa fall anropar det större grafikkortet i onödan som då drar en massa ström. Gäller endast 15" som har två. Se artikel.

 

http://macworld.idg.se/2.1038/1.671220/anvandare-upplever-batteriproblem-med-nya-macbook-pro?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+idg%2FFPjt+%28MW%3A+MacWorld%3A+20+senaste+nyheterna%29

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har bara haft datorn i 2h och du klagar på dålig batteritid?

Låt OS X göra klart det den måste innan du klagar.

Intressant hur vi tolkar olika "Efter 2h användning är batteriet nere på 25%. Långt ifrån estimerade/utlovade 9-10h". Jag tolkar det som att batterit bara klara 2 timmar, men du tolkar det som att han haft datorn i två timmar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant hur vi tolkar olika "Efter 2h användning är batteriet nere på 25%. Långt ifrån estimerade/utlovade 9-10h". Jag tolkar det som att batterit bara klara 2 timmar, men du tolkar det som att han haft datorn i två timmar. :)

Oavsett hur jag tolkar det är det för tidigt att uttala sig om batteritiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oavsett hur jag tolkar det är det för tidigt att uttala sig om batteritiden.

Tycker du? Inte om "Micke1973" haft problemet i flera dagar väl? Ok om datorn håller på att indexera och fixa och trixa vid första uppstarten men som sagt, inte om det varit så en längre tid. Det var ju snart 4 år sedan jag köpte min dator så jag kommer inte ihåg om det var så stökigt i början för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du? Inte om "Micke1973" haft problemet i flera dagar väl? Ok om datorn håller på att indexera och fixa och trixa vid första uppstarten men som sagt, inte om det varit så en längre tid. Det var ju snart 4 år sedan jag köpte min dator så jag kommer inte ihåg om det var så stökigt i början för mig.

Det kan ta flera dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har bara haft datorn i 2h och du klagar på dålig batteritid?

Låt OS X göra klart det den måste innan du klagar.

 

Nej, haft den 1 vecka.

Så:

100% batteridrift -> efter 2h normal körning -> 25% kvar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan ta flera dagar.

Ah, men du ser hans svar. Han har haft den en vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, men du ser hans svar. Han har haft den en vecka.

Fortfarande säger det inget om hur lång drifttid det är.

FileVault tex tid flera dagar för mig,Spotlight indexeringen tog också flera dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nej, haft den 1 vecka.

Så:

100% batteridrift -> efter 2h normal körning -> 25% kvar

 

 

Vilken mac var det du hade köpt... 15 eller 13 tummaren.... ..hmmm.. jag gissar på 13" då jag ser att du har 8Gb RAM.. .tror det bara är 13" som har det?!?

 

Det har ju, som någon skrev ovan, varit en del rapporter om problem med upplevd dålig batteritid.. oroväckande då jag själv har beställt en 15" från apple store.. :(:wacko:

 

Om du låter datorn stå på med laddaren i till aktiviteterna lugnat ner sig och börjar använda den efter det... ?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Vilken mac var det du hade köpt... 15 eller 13 tummaren.... ..hmmm.. jag gissar på 13" då jag ser att du har 8Gb RAM.. .tror det bara är 13" som har det?!?

 

Det har ju, som någon skrev ovan, varit en del rapporter om problem med upplevd dålig batteritid.. oroväckande då jag själv har beställt en 15" från apple store.. :(:wacko:

 

Om du låter datorn stå på med laddaren i till aktiviteterna lugnat ner sig och börjar använda den efter det... ?!

 

Jag har en 13-tummare med 16 GB och touchbar. Har haft den i fem dagar och batteritiden verkar onekligen usel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortfarande säger det inget om hur lång drifttid det är.

FileVault tex tid flera dagar för mig,Spotlight indexeringen tog också flera dagar.

Och det försämrade batteritiden med 80%? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu loggat ut och in ur iCloud (gav lite jobbiga konsekvenser med min virtuella PC...).

 

Spontant är det BETYDLIGT bättre. 3-4h körning och batteriet är nere på 35% vilket är stor skillnad.

 

Har även slutat dela 'Dokument' i iCloud då den virtuella PC:n ligger i en underkatalog där och kan tänka mig att det är mycket som förändras i den (30 GB)

 

Nu har den fått slita med externa hårddiskar så ska ladda upp den och köra kontorsporgram + extern skärm imorgon och se hur den beter sig.

 

Återkommer med mer info hur den beter sig.

 

(Ett annat problem jag hade innan jag loggade ur iCloud var att den blev varm. Nu märker jag inte alls av det)

 

Stort tack för all hjälp hittills!

 

PS - japp, en 13"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kört Office + Fusion idag från 10:15 till 15:30 inkl. 1h lunch i viloläge = drygt 4h batteridrift (100% ned till 1%)

 

Bifogar Aktivitetskontrollen (proc + energi)

 

 

 

post-80079-0-52424500-1481036737_thumb.png

post-80079-0-72810800-1481036749_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...