CLS Postad 30 januari, 2016 Share Postad 30 januari, 2016 Hej! Tidigare kunde jag ångra ett köp när jag köpte en app på app store. Men det verkar som man inte längre kan ångra köp. Jag har fått kvittot på appen i ett mail från Apple och jag har klickat på "rapportera ett problem" men hittar inte valet "jag ångrar mitt köp". Det är inte ofta jag ångrar ett app-köp så det kan inte bero på det. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Alix Postad 30 januari, 2016 Share Postad 30 januari, 2016 Denna guide funkar alltså inte? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
CLS Postad 30 januari, 2016 Författare Share Postad 30 januari, 2016 "jag vill ångra köpet" finns inte med bland valen under "rapportera ett problem". Har de ändrat på reglerna? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Alix Postad 30 januari, 2016 Share Postad 30 januari, 2016 Det verkar så. Men jag vet inte. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ante65 Postad 1 februari, 2016 Share Postad 1 februari, 2016 CLS, Jag hade samma problem för ett tag sedan. Alternativet att ångra köpet fanns inte på kvittot. Däremot så fanns det på fakturan som jag fick ett tag senare. Om du inte redan fått fakturan, så ha lite is i magen. Jag tror inte Apple ändrat på "reglerna". Det måste naturligtvis gå att ångra ett App-köp. Mvh Anders Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lappen71 Postad 1 februari, 2016 Share Postad 1 februari, 2016 @ante65 har helt rätt att när du får fakturan finns det en länk att klicka på. "Rapportera ett problem" Logga in och sen är det bara att välja passande skäl och man behöver inte vara ärlig Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
CLS Postad 1 februari, 2016 Författare Share Postad 1 februari, 2016 @ante65 har helt rätt att när du får fakturan finns det en länk att klicka på. "Rapportera ett problem" Skärmavbild 2016-02-01 kl. 09.20.59.png Logga in och sen är det bara att välja passande skäl och man behöver inte vara ärlig Skärmavbild 2016-02-01 kl. 09.21.40.png Men valet "jag vill ångra köpet" finns ju inte med, det var det som var problemet. Väljer jag "Problemet finns inte angivit här" får jag fram en skrivruta där jag ska ange vilket problem det rör sig om. Jag kan inte tänka mig att jag ska skriva att jag ångrar köpet där? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lappen71 Postad 1 februari, 2016 Share Postad 1 februari, 2016 @ante65 har helt rätt att när du får fakturan finns det en länk att klicka på. "Rapportera ett problem" Skärmavbild 2016-02-01 kl. 09.20.59.png Logga in och sen är det bara att välja passande skäl och man behöver inte vara ärlig Skärmavbild 2016-02-01 kl. 09.21.40.png Men valet "jag vill ångra köpet" finns ju inte med, det var det som var problemet. Väljer jag "Problemet finns inte angivit här" får jag fram en skrivruta där jag ska ange vilket problem det rör sig om. Jag kan inte tänka mig att jag ska skriva att jag ångrar köpet där? Skrev jag inte att du inte behöver vara ärlig? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
arjemma Postad 10 februari, 2016 Share Postad 10 februari, 2016 Vill bara påpeka att Apple nu har infört en dialogruta så fort man gör ett köp där man samtycker att man inte kan ångra köpet. Jag försökte nyss ångra ett köp genom att hitta på ett skäl men det stod att jag inte kunde få tillbaka pengarna för objektet. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lappen71 Postad 10 februari, 2016 Share Postad 10 februari, 2016 Vill bara påpeka att Apple nu har infört en dialogruta så fort man gör ett köp där man samtycker att man inte kan ångra köpet. Jag försökte nyss ångra ett köp genom att hitta på ett skäl men det stod att jag inte kunde få tillbaka pengarna för objektet. Den rutan vill jag verkligen se innan jag tror på det. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.