Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ångra ett köp


CLS

Rekommendera Poster

Hej!

Tidigare kunde jag ångra ett köp när jag köpte en app på app store. Men det verkar som man inte längre kan ångra köp. Jag har fått kvittot på appen i ett mail från Apple och jag har klickat på "rapportera ett problem" men hittar inte valet "jag ångrar mitt köp". Det är inte ofta jag ångrar ett app-köp så det kan inte bero på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"jag vill ångra köpet" finns inte med bland valen under "rapportera ett problem". Har de ändrat på reglerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CLS,

Jag hade samma problem för ett tag sedan.

Alternativet att ångra köpet fanns inte på kvittot. Däremot så fanns det på fakturan som jag fick ett tag senare. Om du inte redan fått fakturan, så ha lite is i magen.

Jag tror inte Apple ändrat på "reglerna". Det måste naturligtvis gå att ångra ett App-köp.

Mvh

Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@ante65 har helt rätt att när du får fakturan finns det en länk att klicka på. "Rapportera ett problem"

 

post-45175-0-04240900-1454315065_thumb.png

 

Logga in och sen är det bara att välja passande skäl och man behöver inte vara ärlig :)

 

post-45175-0-05443200-1454315072_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@ante65 har helt rätt att när du får fakturan finns det en länk att klicka på. "Rapportera ett problem"

 

attachicon.gifSkärmavbild 2016-02-01 kl. 09.20.59.png

 

Logga in och sen är det bara att välja passande skäl och man behöver inte vara ärlig :)

 

attachicon.gifSkärmavbild 2016-02-01 kl. 09.21.40.png

 

 

Men valet "jag vill ångra köpet" finns ju inte med, det var det som var problemet.

 

Väljer jag "Problemet finns inte angivit här" får jag fram en skrivruta där jag ska ange vilket problem det rör sig om. Jag kan inte tänka mig att jag ska skriva att jag ångrar köpet där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

@ante65 har helt rätt att när du får fakturan finns det en länk att klicka på. "Rapportera ett problem"

 

attachicon.gifSkärmavbild 2016-02-01 kl. 09.20.59.png

 

Logga in och sen är det bara att välja passande skäl och man behöver inte vara ärlig :)

 

attachicon.gifSkärmavbild 2016-02-01 kl. 09.21.40.png

 

 

Men valet "jag vill ångra köpet" finns ju inte med, det var det som var problemet.

 

Väljer jag "Problemet finns inte angivit här" får jag fram en skrivruta där jag ska ange vilket problem det rör sig om. Jag kan inte tänka mig att jag ska skriva att jag ångrar köpet där?

 

 

Skrev jag inte att du inte behöver vara ärlig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Vill bara påpeka att Apple nu har infört en dialogruta så fort man gör ett köp där man samtycker att man inte kan ångra köpet. Jag försökte nyss ångra ett köp genom att hitta på ett skäl men det stod att jag inte kunde få tillbaka pengarna för objektet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara påpeka att Apple nu har infört en dialogruta så fort man gör ett köp där man samtycker att man inte kan ångra köpet. Jag försökte nyss ångra ett köp genom att hitta på ett skäl men det stod att jag inte kunde få tillbaka pengarna för objektet.

 

Den rutan vill jag verkligen se innan jag tror på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...