Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Månadskostnad för Telia/Telenor-abonnemang med Iphone?


Storsnorre

Rekommendera Poster

Storsnorre

Tja, har planer att införskaffa mig en iphone inom snar framtid! Men vet ej om min budget kommer att hålla!

 

Därför undrar jag som en comviq ägare (och dom jag känner har nästan bara comviq) om hur mycket ni betalar i månaden med abonnemang och iphone tillsammans?

 

Skriv gärna

  • Vilket abonnemang ni har!
  • Vilken iphone 8/16gb
  • Hur mycket ni betala för iphonen vid köpet med abonnemanget
  • Hur mycket ni betalar ungefär i månaden
  • Och om ni har mycket telia/telenor/halebop vänner (som gör det billigare)

Förstår att det kanske är lite privat men skulle hjälpa mig grymt mycket och så skulle jag få se om jag skulle ha råd eller inte!

 

Tack i förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ensamseglaren

iSurf

8gb

2900 om jag inte minns fel

runt 200

ringer inte billigare inom telia

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, har planer att införskaffa mig en iphone inom snar framtid! Men vet ej om min budget kommer att hålla!

 

Därför undrar jag som en comviq ägare (och dom jag känner har nästan bara comviq) om hur mycket ni betalar i månaden med abonnemang och iphone tillsammans?

 

Skriv gärna

  • Vilket abonnemang ni har!
  • Vilken iphone 8/16gb
  • Hur mycket ni betala för iphonen vid köpet med abonnemanget
  • Hur mycket ni betalar ungefär i månaden
  • Och om ni har mycket telia/telenor/halebop vänner (som gör det billigare)

Förstår att det kanske är lite privat men skulle hjälpa mig grymt mycket och så skulle jag få se om jag skulle ha råd eller inte!

 

Tack i förhand!

 

Jag ringer väldigt mycket, det kan jag erkänna, men eftersom alla jag ringer har Telia/Halebop är det bara öppningsavgiften jag i princip betalar.

 

  • Abonnemang: Max 25 med abonnemangskostnaden 49 kr/mån
  • iPhone 8GB (betalad kontant vid köp), och jag betalade 4395 kr om jag minns rätt.
  • Jag har betalat 1300 kronor per kvartal hittills (1300/3≈430 kr/mån)
  • Kan tillägga att jag har haft det dyra fastpris-avtalet (199 kr/mån) men ska nu ha det som kostar 69 kr/mån istället.
  • Då kommer min kvartalsräkning bli ungefär 700 kronor (700/3≈230 kr/mån)

 

 

Douglas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Closetland

offtopic,

 

Sverige

fastpris ab. hos 3 för 339kr/mån(3000min,sms&mms) + fastpris data 199kr.

 

Norge

Fastpris data ab. hos Netcom för 349Nok och sedan minuttaxa på samtal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia fastpris + fast data (5000min, 3000 sms&mms + 5gb fri turbo3g-surf)

iPhone 16 gb

~3400 kr

800 kronor i månaden ungefär

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia 199 + Fri surf (199kr 5gb fri turbo3g tillgång till homerun och alla hotspots)

 

Betalade 3000kr för den vita 16Gb (4700 var det egentliga priset just då, men nån slags rea på elgiganten fick ner priset).

 

ca580kr i månaden (199+199 det enda jag gör av med på telefon resten är enstaka spårvagnsbiljetter osv.)

 

 

 

 

Utan fri surf skulle jag aldrig klara mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

silvervargen

Tja!

 

Vänner-abb- 69 kr månade plus surf för 69 kr till.= 138 kr fast pris blir det

 

16 GB

Kostade 4395 att köpa loss

betalalar mellan 200 till 400 i månaden sammanlagt. ( har en jobbtelefon också så ringer inte så mycket med den men all data-trafik körs på iphonen:)

Telia-abb

 

Mvh

Silvervargen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

darkshippo

16 GB

Halebop Kontant (laddat det med 100 kr) Ringer aldrig med iphonen utan kör enbart data

Ett teliaabb som tickar, 239kr/månad i 24 månader. (kör som avbetalning).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, har planer att införskaffa mig en iphone inom snar framtid! Men vet ej om min budget kommer att hålla!

 

Därför undrar jag som en comviq ägare (och dom jag känner har nästan bara comviq) om hur mycket ni betalar i månaden med abonnemang och iphone tillsammans?

 

Skriv gärna

  • Vilket abonnemang ni har!
  • Vilken iphone 8/16gb
  • Hur mycket ni betala för iphonen vid köpet med abonnemanget
  • Hur mycket ni betalar ungefär i månaden
  • Och om ni har mycket telia/telenor/halebop vänner (som gör det billigare)

Förstår att det kanske är lite privat men skulle hjälpa mig grymt mycket och så skulle jag få se om jag skulle ha råd eller inte!

 

Tack i förhand!

 

Hej

 

Jag heter Robert och jobbar på Halebop.

 

Jag får passa på att göra reklam för våra abonnemang, eftersom vi inte fanns representerade ovan.

 

Vi har två abonnemang som du kan beställa till vårat iPhone erbjudande.

 

Halebop Alla 199.

 

Fastavgift 199kr/mån och du ringer för hela månadsavgiften.

Mobilsurf Fastpris 59kr/mån (ingår alltid i iPhone abonnemangen).

 

Det ingår alltid fria sms i abonnemanget (max 3000sms/mån.)

 

18 mån. bindningstid 3.055 kr kontant för iPhone 8GB.

24 mån. bindningstid 2.549 kr kontant för iPhone 8GB.

 

18 mån. bindningstid 3.999 kr kontant för iPhone 16GB

24 mån. bindningstid 3.600 kr kontant för iPhone 16GB

 

Du kan alltid välja att betala av telefonen mot en förhöjd månadsavgift på abonnemanget.

 

 

Halebop Vänner Abonnemang

 

Kostar 59kr/mån och 59kr/mån för Mobilsurf Fastpris.

Just nu har vi ett erbjudande: Om du tecknar abonnemanget Halebop Vänner i 24 månader, så bjuder vi på månadsavgiften de första 6 månaderna!

 

Du ringer för 0kr/min inom Halebop och 0,59kr/min till övriga operatörer.

Det ingår alltid fria sms i abonnemanget (max 3000sms/mån.)

 

18 mån. bindningstid 3.600 kr kontant för iPhone 8GB

24 mån. bindningstid 3.120 kr kontant för iPhone 8GB

 

18 mån. bindningstid 4.599 kr kontant för iPhone 16GB

24 mån. bindningstid 3.600 kr kontant för iPhone 16GB

 

Du kan alltid välja att betala av telefonen mot en förhöjd månadsavgift på abonnemanget.

 

Skicka gärna ett mail till relation@halebop.net, om du har några frågor angående våra abonnemang.

 

Mvh

Robert

Halebop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och vem fan vill binda sig 24månader idag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8GB iPhone 2G, inköptes från eBay USA, 1800kr

Tele2 kompis 49kr/månad

tilläggspaket 200MB/mån 29kr (har aldrig överskridit den gränsen)

 

brukar ligga runt 90-100kr per månad då jag ringer gratis till alla med Tele2 (vilket de flesta jag känner har).

 

vill inte och kommer aldrig binda mig till något abonnemang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

salvekvick
och vem fan vill binda sig 24månader idag?

 

Alltid skönt med konstruktiva kommentarer.

 

Men för att svara på din fråga: jag. Och det finns nog många med mig som haft samma operatör under en längre tid. Själv har jag haft samma i ca 8 år. Då känns inte 24 månader som någon större tröskel att kliva över. I synnerhet inte när det ofta innebär att den faktiska kostnaden för telefonen som sådan blir lägre. Utan avtal med operatör kan man ändå inte ringa/surfa.

 

Edit:

Beklagar att jag hoppade på OT-tåget. I mina egna iPhone-funderingar går jag och väntar och hoppas på den kommande. Skulle jag köpa idag skulle det se ut som följer:

 

Halebop Vänner (24 mån)

8gb iPhone

2400,- för telefonen.

118,- i månaden för abonnemang + surf. Då ingår även 3000 sms/månad.

Känner många som har Halebop och Telia. SMS:ar dock mer än jag ringer, så är inte alltför beroende av den faktorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då känns inte 24 månader som någon större tröskel att kliva över. I synnerhet inte när det ofta innebär att den faktiska kostnaden för telefonen som sådan blir lägre. Utan avtal med operatör kan man ändå inte ringa/surfa.

 

Behåller du samma lur i 24 månader eller blir du inte sugen på att byta efter ett tag?

Den faktiska kostnaden kan bli lägre, i vissa fall. Inte alltid, men ofta intalar man sig det.

Avtal med operatör har inget med bindningstid att göra.

 

Personligen vill jag ha friheten att byta lur/abonnemang när jag vill eller när ett bättre erbjudande dyker upp, alla är vi olika.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

salvekvick
Behåller du samma lur i 24 månader eller blir du inte sugen på att byta efter ett tag?

Den faktiska kostnaden kan bli lägre, i vissa fall. Inte alltid, men ofta intalar man sig det.

Avtal med operatör har inget med bindningstid att göra.

 

Personligen vill jag ha friheten att byta lur/abonnemang när jag vill eller när ett bättre erbjudande dyker upp, alla är vi olika.

 

Som sagt, det innebär ofta att kostnaden blir lägre. Naturligtvis bör man alltid göra ordentliga efterforskningar och beräkningar för att se vad som blir mest kostnadseffektivt under ens egna omständigheter. Som exempel hade Telia i julas ett speciellt julerbjudande som var mycket dyrare än standardavtalet (minns inga detaljer tyvärr, bara hur högt jag skrattade).

 

Bindningstiden är en del av avtalet man träffar med operatören. En sådan finns dock inte alltid.

 

Tro't eller ej, men jag köpte faktiskt den telefon jag har nu begagnad 2003. Precis som du säger, alla är vi olika!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har räknat på Telenor, Telia och Halebops abonnemang och kommit fram till att Halebop är överlägset billigast.

 

Jag har jämfört abonnemang motsvariga till varandra, som alla stäcker sig under 24 mån. Jag räknar även ut telefonens kostnad, då jag summerar alla förhöjda månadsavgifter samt telefonens engångskostnad.

 

Telenor "299"

 

Abonnemangskostnad: 7176 (299/mån)

Telefonens kostnad: 5279 (200/mån förhöjd + 479)

Totalt: 12455

 

Detta ingår:

 

2gb mobilsurf (turbo 3g, sen 3g)

 

Du ringer för 29öre/min 79öre uppkopplingsavg. sms 69 öre

 

Telia "iMini"

 

Abonnemangskostnad: 7176 (299/mån)

Telefonens kostnad: 2715 (80/mån förhöjd + 795)

Totalt: 9891

 

Detta ingår:

 

0,1gb surf

100 fria min

100 fria sms

 

Du ringer för 69öre/min, 79öre uppkoppling sms 69 öre.

 

Halebop "alla 199"

 

Abonnemangskostnad: 6192 (258/mån)

Telefonens kostnad: 3600 (150/mån förhöjd + 0)

Totalt: 9792

 

Detta ingår:

 

0,5gb surf (3g, sen 2g surf)

4776kr att ringa för (199kr/mån, vilket jämförelsevis motsvarar 288 fria minuter/mån)

3000 fria sms/mån

 

Du ringer för 69öre/min, 69öre uppkoppling

 

 

Surfar du mycket ska du välja telenor, annars verkar halebop billigast på alla sätt.

 

 

 

Tror ni att nya iPhonen kommer att släppas till alla abonnemang?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Man binder sig 24 månader till operatören, inte telefonen !

 

2. Enligt kontakter i telekombranschen måste nya avtal göras vid ny modell. Alltså inte säkert att det blir Telia, Telenor, Halebop som får nya iPhone bara för att de har nuvarande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och vem fan vill binda sig 24månader idag?

 

De som anser att det kan vara värt det av olika skäl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag betalar 218 i mån, (varav 100:- för iphone) inkl 500mb data och 3000 sms,

 

då jag smsar en hel del tycker jag att detta är ett mycket bra alternativ, stör mig inte nämnvärt

på bindningstiden=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns massa olika abonnemang och erbjudanden och vilket som blir billigast handlar helt enkelt om hur man använder telefonen. Ringer man mest? Surfar man mest? SMS:ar man mest? Inom/utom landet? Vad har ens vänner för nätoperatör? Att ringa andra med samma operatör blir alltid billigast.

 

Erbjudanden och prislistor finns på alla operatörers hemsidor och det går att jämföra dem, där ser man alla kostnader.

Men sen vad det faktiskt hamnar på i månaden, det beror på det egna användandet av telefonen.

 

Själv är jag lockad av Telenors abonnemang, därför att man kan få billigt mellan Sverige och utlandet de första 20 minutrarna när man är utomlands, och jag är ofta i Norge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör upp till 25 + datasurfen 69:-

 

Men har inte hunnit fått räkning för det.

 

innan var det upp till 25 (49:-) + fri surf (199:-)

 

då låg jag på runt 1000kr kvartalet, smsar mest men ringer någorlunda normalt. även till norge

 

Om några dagar låses många iPhones upp, då kan du nog köpa en begagnad och köra med comviq

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tok_pelle: Vad är det för operatör?

 

Halebop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Telia Max 25. Bästa abonnemanget för mig.

 

Kontantpris iPhone 8gb = 295 kr

Månandskostnad för telefonen = 200kr/mån (24 mån)

Telia Max 25 = 49kr/mån (24 mån)

Fast månadskostnad 249kr.

 

Samtal

 

0 kr/min till Telia och Halebop.

 

49 öre / min alla andra.

 

99 öre öppningsavgift / samtal.

 

Har även tillagt Telia surf alltid 69/mån som jag använder som mobilt bredband till min laptop samt surf i mobilen när jag inte har tillgång till WiFi.

 

Totalt hamnar jag runt 380 - 450 kr / månad allt som allt och för de pengarna får jag en iPhone 3g, Gratis samtal till alla telia och halebopmobiler + fri surf i mobilen och ett mobilt bredband till datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Telia Max 25. Bästa abonnemanget för mig.

 

Kontantpris iPhone 8gb = 295 kr

Månandskostnad för telefonen = 200kr/mån (24 mån)

Telia Max 25 = 49kr/mån (24 mån)

Fast månadskostnad 249kr.

 

Samtal

 

0 kr/min till Telia och Halebop.

 

49 öre / min alla andra.

 

99 öre öppningsavgift / samtal.

 

Har även tillagt Telia surf alltid 69/mån som jag använder som mobilt bredband till min laptop samt surf i mobilen när jag inte har tillgång till WiFi.

 

Totalt hamnar jag runt 380 - 450 kr / månad allt som allt och för de pengarna får jag en iPhone 3g, Gratis samtal till alla telia och halebopmobiler + fri surf i mobilen och ett mobilt bredband till datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

halebop kör jag och jag tycker att det är grymt! 2400 för telefonen sen 59+59 fast surf och fria sms. Det gör att min totala månadskostnad för denna underbara telefon ligger kring 170 spänn eftersom jag inte ringer så mycket!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...