Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skärmupplösningen blir helt fel!?


Timpa

Rekommendera Poster

Sitter med en MacMini framför mig och en skärm från Dell (E198WFP). Kan bara icke få den att visa rätt upplösning. Ska vara 1440x900 men får inte ens det som ett alternativ. i dagsläget får jag leva med 1440x1050 vilket jag inte är helt nöjd med..

Någon som vet vad att göra för att fixa detta prob?

Extremt tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Ifall skärmen inte meddelar rätt upplösning till grafikkortet uppstår det där problemet. Det sker oftare när man kör vga, så kan du köra dvi, gör det. Kolla också så att inte kabeln är begränsad så att datakanalerna på vga och dvi (DDC) inte finns där.

 

Du kan bli tvungen att programmera en upplösning med ett program som SwitchresX.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ifall skärmen inte meddelar rätt upplösning till grafikkortet uppstår det där problemet. Det sker oftare när man kör vga, så kan du köra dvi, gör det. Kolla också så att inte kabeln är begränsad så att datakanalerna på vga och dvi (DDC) inte finns där.

 

Du kan bli tvungen att programmera en upplösning med ett program som SwitchresX.

 

Tack för ditt svar Thomas!

Jag har testat att köra via DVI också utan den lilla konvertern från DVI till VGA bak på minin men får inte ens signal till skärmen då..? har testat med två identiska skärmar.. lustiga är bara att det funka fint de första 2 veckorna efter att jag packat upp datorn och pluggat i skärmen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...