Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Det smäller till i högtalarna i iTunes


capl

Rekommendera Poster

Hej! Jag är nybörjare på ljud i dator. Jag har ett Audiophilekort 2496 som passar till mina aktiva högtalare.

 

När jag spelar musik från iTunes knäpper det obehagligt högt i skarven mellan låtarna. Spelar jag däremot musiken direkt från CD uppstår inte problemet. Jag har försökt hitta olika inställningar i både ljudkortet och i itunes men inte lyckats.

 

Jag undrar om det finns någon annan därute som har haft samma problem som jag och som vet vad man kan göra för att åtgärda det.

 

Hälsningar Carolin :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förut hade jag också ett knäppande ljud när iTunes bytte låt, även om det inte var "obehagligt högt". Nu har det dock försvunnit och jag har ingen aning om vad det berodde på. Något som funkade för mig var att välja 2 sekunders "uppspelning med övertoning", så försvann knäppandet. Du kan ju alltid prova det om ingen annan kommer med en mer konstruktiv lösning...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset General! Jag tog bort bocken istället från övertoningen... -och se nu funkar det. Nu kan jag äntligen njuta av min musik utan att hoppa högt varje gång en ny låt börjar. Ibland behövs det så lite :D

 

/Carolin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...