Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Två kolumner, Word 2008


Justitia

Rekommendera Poster

Jag vill ha ett flersidigt dokument i två kolumner (den ena kolumnen på spanska och den andra på svenska). Två kolumner har jag fått till, men när man kommer till slutet i den vänstra så fortsätter man automatiskt till den högra, medans jag vill att den vänstra kolumnen skall fortsätta till vänster på sidan två. Hm, jag vet inte om jag förklarar begripligt... Någon som förstår och kan hjälpa? :huh:

(Har försökt med hjälpen i Word, men den gav inget.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det finns något bättre sätt, men jag löste det genom att använda tabell-funktionen. Skapade en tabell med två kolumner och en rad, så nu löper texten som jag vill; vänster kolumn sid 1 fortsätter i vänster kolumn sid 2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd att det löste sig, höll jag på att säga. Annars skulle jag också få föreslå att du skapade en snygg liten tabell. Det är det jag har använt mig av ett par gånger i ungefär samma situation.

 

Eventuellt kan man lägga in en tredje, tom, tabellkolumn om man vill få lite fint mellanrum mellan spalterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd att det löste sig, höll jag på att säga. Annars skulle jag också få föreslå att du skapade en snygg liten tabell. Det är det jag har använt mig av ett par gånger i ungefär samma situation.

 

Eventuellt kan man lägga in en tredje, tom, tabellkolumn om man vill få lite fint mellanrum mellan spalterna.

Hihi, tack för hjälpen, trots att jag löste det själv.

 

En tredje kolumn för att få mellanrum behövs inte. Jag ställde helt enkelt in marginalerna, så fick jag fint mellanrum. :toodeloo:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...