Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bästa trådlösa musen?


Nikk

Rekommendera Poster

Söker en bra trådlös mus med mjukt klickande. Mitt pekfinger håller på att gå sönder...

 

Har dessa redan och är ej nöjd:

 

Logitech

MX Revolution

MX 610

MX 610 Left hand

VX Revolution

 

Microsoft

Natural® Wireless Laser Mouse 6000

Wireless Laser Mouse 5000

+ någon äldre trådmus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad innebär mjukt klickande då?

Jag har en Microsoft Wireless Mouse 8000 (blåtand) som jag är otroligt nöjd med. Tyvärr är den ganska svår att få tag på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När klicket inte är så distinkt... svårt att förklara, måste nog upplevas. Logitech tycker jag generellt har ganska distinkt klickande vilket tom även hörs på ljudet "KLICK"...

 

Tack för tipset ska kika in på 8000-musen.

 

Kruxet är att själva klickandet kan variera lite från enhet till enhet och demoexet i butiken kan vara softare än det man sen köper...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder en som jag är grymt nöjd med, lätt att klicka med och i smidigt format.

Har haft den ett par år och en riktig trotjänare.

Fast att det är en från pyttemjuk. :)

 

Microsoft Wireless Notebook Optical Mouse (model: 1023)

Finns i nyare modell 3000 och 4000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Lundberg

Du är verkligen tvärt emot mig. Själv avskyr jag Microsoftmöss eftersom de inte ger ordentlig taktil stimulans. Har en Logitech VX Nano som jag är oerhört nöjd med.

 

Samma sak med tangentbord. Gillar gammaldags tangentbord med mekaniska tangenter som sjunger när man skriver snabbt och hårt (typ Apples gamla Extended Keyboard II).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast å andra sidan är en Trackball från Logitech en riktig stor favorit, den tillverkas dock inte längre men har man lärt sig använda den är den helt suverän.

Den med en megastor kula på. riktigt nice!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...