Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ta reda på orginal land?


Ero

Rekommendera Poster

Kan man på något sätt ta reda på vart en telefon är köpt? Alltså vilket land..

 

Tänkte från alla mindre importföretag som verkar lite skumma (Sweimport m.fl) som säljer telefoner som är "upplåsta" (läsa jailbreak+yell0w) skriver oftast att dom får tag på dom genom någon återförsäljare på något sätt. Så jag undrar om man på något sätt kunde se vart telefonen kom ifrån, vilken operatör den är bunden till osv :)

 

Skulle vara skoj att se lite rapporter vad folk som köpt via blocket, tradera, skumma företag osv får fram :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man på något sätt ta reda på vart en telefon är köpt? Alltså vilket land..

 

Tänkte från alla mindre importföretag som verkar lite skumma (Sweimport m.fl) som säljer telefoner som är "upplåsta" (läsa jailbreak+yell0w) skriver oftast att dom får tag på dom genom någon återförsäljare på något sätt. Så jag undrar om man på något sätt kunde se vart telefonen kom ifrån, vilken operatör den är bunden till osv :)

 

Skulle vara skoj att se lite rapporter vad folk som köpt via blocket, tradera, skumma företag osv får fram :D

 

Jag köpte min på Tradera och vet att den är från Polen :totaltgalen:

Roligare än så blir det nog tyvärr inte :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man på något sätt ta reda på vart en telefon är köpt? Alltså vilket land..

 

Tänkte från alla mindre importföretag som verkar lite skumma (Sweimport m.fl) som säljer telefoner som är "upplåsta" (läsa jailbreak+yell0w) skriver oftast att dom får tag på dom genom någon återförsäljare på något sätt. Så jag undrar om man på något sätt kunde se vart telefonen kom ifrån, vilken operatör den är bunden till osv :)

 

Skulle vara skoj att se lite rapporter vad folk som köpt via blocket, tradera, skumma företag osv får fram :D

 

http://support.apple.com/kb/HT1937

 

Där kan man se vilka produktnr som säljs i olika länder.

 

Har den varit inne på service så är det tyvärr inte säkert att de stämmer längre (Antar att Apple och deras serviceställe tillämpa lite Cajsa Varg-strategi då).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...