Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Påverkas priset på Imac av dollarkursen


bdaa

Rekommendera Poster

Mitt första inlägg och är i valet och kvalet angående inköp av en Imac.

 

Priset på Imac har varit konstant ett tag även fast dollarkursen har gått från 6 till nästan 9 sek. Om och när en ny Imac kommer, kan man förvänta sig en prishöjning?

 

En Imac är faktiskt idag billigare i Sverige jämfört med Applestore i USA även fast vi har hög moms på våra priser.

 

Funderar faktiskt på att lägga en beställning på en 24 tum 3.06 GHz även fast den "nya" kanske kommer inom en snar framtid bara för att slippa en eventuell prishöjning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen.

 

Vi kommer säkert att få se nya priser inom kort, det är ja helt övertygad om. Allt blir dyrare, även macar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan mycket väl kunna få se en prishöjning, men Apple justerar endast priser vid uppdateringar av befintliga produkter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är ju så länge sedan imac uppdaterades (1 år sedan). Och det blir hela tiden billigare och billigare med saker ju längre tiden går. Då känns det konstigt att priset höjs även fast det är en finanskris.

 

Apple har ju inte ens gått dåligt under finanskrisen vilket också kan bidra till att det inte blir prishöjning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag slagit till, det blev en Imac 24 tum 3,06 GHz. Får väl se om jag borde ha väntat men vill verkligen ha den nu. Det var cirka 11 år sedan jag hade Mac på jobbet så det var ett tag sedan. Blir intressant att se om Mac är så bra som jag tror eller om jag kommer att gå tillbaka till Windows-träsket (min erfarenhet av Mac på det glada nittiotalet är inte så bra men jag hoppas att OS X är bätter än tidigare OS).

 

Hoppas nu att Apple kan snabba upp leveransen så jag slipper att vänta så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag slagit till, det blev en Imac 24 tum 3,06 GHz. Får väl se om jag borde ha väntat men vill verkligen ha den nu. Det var cirka 11 år sedan jag hade Mac på jobbet så det var ett tag sedan. Blir intressant att se om Mac är så bra som jag tror eller om jag kommer att gå tillbaka till Windows-träsket (min erfarenhet av Mac på det glada nittiotalet är inte så bra men jag hoppas att OS X är bätter än tidigare OS).

 

Hoppas nu att Apple kan snabba upp leveransen så jag slipper att vänta så länge.

 

Bra tajming!

 

Nu slapp du betala det högre priset...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde i söndags men på tisdag ändrade Apple beställningen till den nya varianten fast till det gamla priset, det var bra timing men orsaken att jag beställde den gamla var att jag tyckte att den var helt ok och priset var bra.

 

Det verkar som om mitt trådlösa tangentbord i min första beställning har ändrats till en med sladd men jag vet inte om jag ska upp det med Applestore, lite oroad att dom ska börja bråka med priset jag har fått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som om mitt trådlösa tangentbord i min första beställning har ändrats till en med sladd men jag vet inte om jag ska upp det med Applestore, lite oroad att dom ska börja bråka med priset jag har fått.

 

Jag tycker nog att du inte ska nämna det faktiskt. :) MEN jag tror inte att de skulle ändra priset även om du ändrade din order...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...