Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur kopplar jag Voicemail-knappen till min röstbrevlåda/telesvar?


noler

Rekommendera Poster

Jag har prövat att använda mig av *5005*86*147* (där 147 är numret till Halebops röstbrevlåda) men det fungerar inte. När jag trycker på "Call" efter att ha slagit nummer står det "Vänta" i 3 sekunder sen försvinner allt och Voicemail-knappen är fortfarande inte kopplad till 147.

 

Nån som har haft samma problem och vet en annan lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Byt ut den sista asterisken (efter 147) mot en # så ska det nog gå vägen :-)

 

Damn. Det var faktiskt ett skrivfel av mig. Jag har använt mig av "#" på slutet :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 6 months later...

Jag får fortfarande inte till det här btw. Någon som har lyckats byta nummer till voice mail-knappen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är nog din operatör som ska ha det fixat i den utskickade operatörsfilen till iPhonen. Med exempelvis Telia är det ju rätt från scratch

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ingen egen operatörsfil för Halebop, de använder sig av Telias.

Det finns andra trådar för hur man går tillväga för att ändra numret för Voice-mail-knappen. Prova sökfunktionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg 147 bland dina favoriter så når du röstbrevlådan på ett enkelt sätt.

Knappen är kopplad till Telia och i dagsläget saknas en enkel lösning för ändring. Halebop-telefonerna är ju egentligen Telia-telefoner, om än med ett annat sim-kort.

 

Halebop är en underoperatör till Telia och från Apples sida så räknas Halebop som Telia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med exempelvis Telia är det ju rätt från scratch

 

Inte om man använder Telias Centrexlösning (mobil växel). Då är det 0133 till telefonsvararen...

 

Telias kundtjänst finns ju här på forumet, kan ni upplysa oss?

 

/Poap

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice
Inte om man använder Telias Centrexlösning (mobil växel). Då är det 0133 till telefonsvararen...

 

Telias kundtjänst finns ju här på forumet, kan ni upplysa oss?

 

/Poap

 

 

Hej!

 

Det går tyvärr inte att ändra numret till voicemail knappen. I Telia sålda telefoner så ringer den upp 133, och det går inte att ändra, inte heller för exempelvis Centrex användare.

 

Med vänliga hälsningar

Susanne Boström

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Det beror på att Halebop går i Telias nät och att vi har vissa gemensamma funktioner. Detta gör att våra och Telias telefoner i dagsläget inte går att särskilja.

 

Lägg in 147 (röstbrevlåda) och *101# (saldo) som två kontakter och markera dom som "favoriter" så kommer du snabbt åt tjänsterna.

 

Mvh

Halebop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...