Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Virus? - det första


Finrover

Rekommendera Poster

Tur det inte sprider sig självt ialla fall :) Resursdelen måste väl vara intakt och såvida kan den inte spridas via mail osv utan att man packar den först.

 

Tror inte detta är något större problem faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pfffft säger jag bara. :D

 

Antivirusfirmorna kanske tröttnade på att Mac OS X-användare inte köper deras program? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte varför man kallar det för ett virus!

Det är ju bara en MP3-fil med lite extra-information som visar en dialogruta.

På vilket sätt skulle det vara ett virus???

 

Tillägg: Inlägg #200!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trojan skulle jag väl kalla det.

Och det är hittills bara en demonstration av att det går att göra.

Istället för att visa texten, så skulle den alltså kunna radera filer i din användare, om jag fattat rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som jag tycker är lite sniket är att företaget som skrivit denna Trojan säljer virusskydd. Ett sätt att sälja sin programvara med andra ord. Finns det inga virus för Mac OS X så säljer de inga programvaror, så då måste de skapa något som förskräcker användarna av Mac OS X så mycket att de köper deras programvara. Lite dålig stil faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som jag tycker är lite sniket är att företaget som skrivit denna Trojan säljer virusskydd. Ett sätt att sälja sin programvara med andra ord. Finns det inga virus för Mac OS X så säljer de inga programvaror, så då måste de skapa något som förskräcker användarna av Mac OS X så mycket att de köper deras programvara. Lite dålig stil faktiskt.

Hmm... får väl svara här också

 

2004-03-20 finns det i en news grupp

http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&...ahnhof.se#link6

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...