Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

OS X tema för XP


Bulgakov

Rekommendera Poster

Har blivit belönad/bestraffad med en PC med Windows XP. För att slippa den värsta hemlängtan undrar jag om någon känner till ett bra Mac OS X tema för XP?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har blivit belönad/bestraffad med en PC med Windows XP. För att slippa den värsta hemlängtan undrar jag om någon känner till ett bra Mac OS X tema för XP?

Det kryllar av MacOS X themes för Windows XP, sök på google.

 

Tyvärr har några av dom bästa av dom stoppats av Apple. Apple tål ingen konkurrens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple är rätt harmlösa i förhållande till vad som händer med Lindows.  ;)

L00nix freaks ska bara ha så dom tiger.

 

Q Vad kallar man 100 st opensource fanatiker på havets botten?

 

A En bra början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag syftar på att Microsoft tycker att varumärket Lindows är alltför likt Windows. Hur någon skulle ta fel på W och L vet jag inte? Microsoft har till och med fått igenom att Lindows ska uppmana de som besöker lindows.com från Nederländerna, Belgien och Luxenburg att inte titta på webbplatsen under förhandlingarna mellan Microsoft och Lindows.

Lindows lanserades som en bra Linux distro för Windows användare med syfte att se ut som Windows och namnet valdes med den utgångspunkten, så kom inte och påstå att Lindows inte visste vad dom gjorde. Tant Agda i Björung vet inte skillnaden mellan Lindows och Windows, för henne låter det likadant.

 

Undrar hur Apple skulle reagera på ett företag som släppte en BSD distro med en GUI som ser ut som MacOS X och ett namn som "FreeMac" eller kanske "OpenMac"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte rätt underbart med open source? Som företeelse, menar jag. Inte för att jag använder någon sådan mjukvara för tillfället, mer än Red Hat linux som jag kanske kör en gång i halvåret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lindows driver ju faktist med Microsoft på sin hemsida! Sådant vill vi se mer av från andra företag. För övrigt så hade Lindows säkerligen inte blivit lika känt om det inte var för att Microsoft blåste upp det hela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att jag använder någon sådan mjukvara för tillfället, mer än Red Hat linux som jag kanske kör en gång i halvåret.

Naturligvis gör du inte det, jag antar att du vill använda din dator, inte att din dator använder dig, my preciousss...för att anspela på en fn populär triologi :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Naturligvis gör du inte det, jag antar att du vill använda din dator, inte att din dator använder dig, my preciousss...för att anspela på en fn populär triologi

 

Den burken står i en friggebod och används aldrig. Det är nog därför. Men nog funkar det mesta att göra i red hat. Surfa, mejla, lyssna på musik, se på videoklipp och skriva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar hur Apple skulle reagera på ett företag som släppte en BSD distro med en GUI som ser ut som MacOS X och ett namn som "FreeMac" eller kanske "OpenMac"

 

Som jag ser det så har ju Apple gått ifrån sina gamla principer och istället gått med i open source rörelsen, det senate var ju att safaris utvecklare har hjälpt till med buggrättning i KDE. Apple sträcker ju ut öppna famnen, kom och skapa nya program med oss i ett öppet gränssnitt. MS å sin sida har ju tvärt emot låst ute allt och alla från Windows, som skall skyddas på alla upptänkliga sätt, Man ser redan nu vad som komma skall när man försöker installera en tredjaparts drivrutin som MS inte har godkänt, en varningsruta! Vad är nästa steg ? att inte låta någon kod köras på maskinen som inte MS har godkänt... (w00t)

 

Naturligvis gör du inte det, jag antar att du vill använda din dator, inte att din dator använder dig, my preciousss...för att anspela på en fn populär triologi

 

Vi som kör Mac OSX eller Linux vet ju åtminstonde hur kul det är med en uptime på 300-400 dgr.

 

Sorgligt men detta inlägg skull nog passa bättre på datorkrig :)

Kunde dock inte låte bli ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har blivit belönad/bestraffad med en PC med Windows XP. För att slippa den värsta hemlängtan undrar jag om någon känner till ett bra Mac OS X tema för XP?

kan ju testa här sidan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi som kör Mac OSX eller Linux vet ju åtminstonde hur kul det är med en uptime på 300-400 dgr.

Struntprat, alla uppdateringar från Apple som vill starta om datorn sedan Panther släpptes har gjort att ingen MacOS X innehavare som vill hålla systemet uppdaterat har kunnat haft en uptime på längre än två veckor, kom med något som är sant istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öh, du MÅSTE ju inte installera uppdateringarna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Struntprat, alla uppdateringar från Apple som vill starta om datorn sedan Panther släpptes har gjort att ingen MacOS X innehavare som vill hålla systemet uppdaterat har kunnat haft en uptime på längre än två veckor, kom med något som är sant istället.

 

Vi kör en OSX 10.2 maskin på jobbet som avdelnings server med lite skrivar köer osv, ej uppdaterad eller omstartad sedan leverans...April 2003. Då denna maskin ej har kontakt med internet så ser jag ingen anledning att uppdatera denna då den fungerar alldeles utmärkt. Normalt så startar vi om klienterna 1 ggn i månaden för uppdateringar. Och det räcker gott och väl för oss. Sämre ställt är det på OS9 sidan tyvärr...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öh, du MÅSTE ju inte installera uppdateringarna...

Jag hoppas verkligen att du skämtar, jag ser inget förmildrande med en sådan fånig kommentar, inte uppdatera? struntar du att lämna in bilen på service också? det finns en anledning till att mjukvaruföretag släpper uppdateringar till sina produkter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, jag är helt seriös.

En bil slits, därför lämnar man in den på service. Inte för att uppgradera motorn eller få snabbare vindrutetorkare...

Operativsystemet slits inte, så man måste inte uppdatera. Att det sen ofta är praktiskt att göra det, är en annan sak.

Själv kör jag 10.2.6 och har inget behov av att uppdatera. Nu kommer dock min G5:a i veckan efter påsk, så då blir det ju automatiskt 10.3.nåt.

 

(För övrigt har jag varken körkort eller bil, men det är en annan sak... :) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla tips. Har försökt göra lite installationer, men jag underskattade nog svårigheterna att sitta vid en PC. (w00t) Förhoppningsvis kommer jag kunna publicera en skärmabild som åtminstone påminner om vårt kära OS X. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
Leander Kahney går igenom olika sätt att få Win att förställa sig i artikeln Mac Voyeurs in a Windows World och på sin blog i More Mac Voyeurs: Lots More.

Å andra sidan kan man tycka att om man vill få Windows att se ut som MacOS X så kanske det är bättre att köra "the real thing"? ;)

Du anar inte hur mycket jag försöker övertyga IT-avdelningen om Macens förträfflighet, men de är lite tröga. Kör the real-thing hemma och så länge man inte kan vara proffs på jobbet, får man liksom simulera lite. Det är som ett riktigt sjysst sportspel för datorn. Är man totalt talanglös på fotboll, kan man ju i alla fall simulera en plats i EM-truppen! :tummeupp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket typsnitt används i OS X för menyrader etc?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Lundberg

Lucida Grande

 

Reefer: Du gillar inte open source:are va? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...