Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Safari eller Firefox?


TobbeQ

Rekommendera Poster

Safari, därför att det är snabbare, trevligare och mer stabilt.

I de fall där Safari inte fungerar, som mot vissa banker som inte stödjer Safari, så rekommenderar jag Camino istället för Firefox. För Camino känns mer Mac-igt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte 100% nöjd med någon. För att få någon stil på Firefox måste man hålla på att ladda ner. I Safari saknar jag "klippboken" från Firefox. Där man markerar en bit eller hela sidan och sparar i klippboken. Det finns "dolda möjligheter till plugins för Safari men man får leta intensivt och länge på nätet för att hitta dem. Jag använder båda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har uppriktigt sagt ingen aaaaning om varför jag avviker från mitt beteende i just det här avseendet...

Jag är 100 % Macanvändare, har varit så sedan jag skaffade min första PowerBook 170 back in 1992.

 

Men jag föredrar Firefox framför Safari,

jag ska alltså helt ärligt erkänna att jag inte vet varför jag tycker det...

 

Det är något med Safari:s instängdhet visavi Firefox öppenhet...

...eller det faktum att Safari från början (de första versionerna) inte fungerade med min internetbank som var (och är) Swedbank

(den hette inte så då)... fanvet...

 

Alltnog, efter att ha konstaterat att Firefox' förmåga att uppspela den musikplugin jag ofta använder (Sibelius "Scorch") vida understiger Safari's använder jag den senare till att spela upp just sådana sajter...

 

Fortfarande tycker jag emellertid inte - fullt ut - om denna "Safari"...

 

Kan någon förklara för mig varför? (eller "omskola" mig)

 

undrar J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Safari.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder båda, men för olika ändamål, Safari antagligen 98% :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick över till Safari för ett tag sedan och är inte helt nöjd. Kanske bara är inbillning men FF känns snabbare. Sen vill inte Safari alltid öppna vissa länkar. Blir bara en massa konstig text på sidan. Vill inte visa alla bilder i forum osv heller, får sitta och uppdatera sidan några gånger för att bilder ska visas.

 

Gillar dock att man kan ha bokmärkesmappar i bokmärkesfältet, kanske går i Firefox med? Sen vissa sidor fungerar inte helt optimalt, banken tillex. Så egentligen när jag ser vad jag läst. Varför använder jag Safari? Firefox föredras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

använder båda men mest ff för där kan jag fler kortkommandon. gammal vana helt enkelt. försöker lära mig safari sakta men säkert

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Safari är fult!

 

Firefox är fult.

Safari är rent, enkelt och inte en massa plug-ins som förstör upplevelsen.

Ett snyggt, slimmat, äkta Mac-program.

Me love.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har båda installerade använder dock 98% Safari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Safari.

 

Öh, nabben, Safari har nån Dashboard-tjofräs där man sparar grunkor i. Kanske är som "klippboken"? Fast vem vet inte? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså... - SMAK!

Gud, vilken lättnad!

 

det GÅR inte att göra en applikation som passar alla

det GÅR inte att bygga en bil som passar alla

det GÅR inte att skriva en låt som gillas av alla

det GÅR inte att plastikoperera eller botoxa sig fram till ett utseende som dyrkas av alla...

(eller föralldendel penisförlänga sig fram till en storlek som alla faller i farsun för ;))

 

sådan är (även) kapitalismen... (eller: - marknaden!)

det är bara det att alla inte förstått denna visa mekanism...

 

J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Föredrar helt klart Safari. Att Safari kan kännas segare beror på att den visar inte allt medan den laddar utan den väntar tills det finns nåt att visa. I Firefox blinkar det och fladdrar så det VERKAR gå fortare....... sen jag stängde av det i Safari med SafariSpeeder så fladdrar den också utan att gå fortare.... :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Föredrar helt klart Safari. Att Safari kan kännas segare beror på att den visar inte allt medan den laddar utan den väntar tills det finns nåt att visa. I Firefox blinkar det och fladdrar så det VERKAR gå fortare....... sen jag stängde av det i Safari med SafariSpeeder så fladdrar den också utan att gå fortare.... :mellow:

Du som gillar Onyx, där kan man, i alla fall förr, tweaka så att Safari visar det den laddar in, innan allt är laddat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag änvänder Safari, mest för att jag tycker om Apple's program design, men även för att jag upplever att Safari är snabbare. Sedan är ju bokmärkesfunktionen i Safari den bästa någonsin. Jag tenderar att samla på mig en onödigt stor mängd bokmärken, och det är endast i Safari jag har enkelt koll på dem. (Jag har 642 bokmärken vid senaste räkning).

 

Vilken webbläsare man använder är ju till sist beroende på personlig smak.

 

Sedan önskar jag bara att Safari skulle få samma fuktionalitet som Google Chrome, att varje filk är en separat process. (Håller fingrarna för Safari 4 i Snow Leopard).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Safari 4 dp.

 

snyggt, design, rent, smakligt i klar mac anda!

 

Öppna obegränsat antal sidor (flikar) med 1 (ett) bokmärke :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Safari 4 dp.

 

snyggt, design, rent, smakligt i klar mac anda!

 

var laddar man ner den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

codes4mac.com :propellerbaver:

 

 

Utveckla gärna...hittar inget på den sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...