Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ändra flera avsnitts info samtidigt


Xelo

Rekommendera Poster

Jag har rippat en TV-serie från DVD, vilka då blir .mp4-filer. Lägger jag dem i iTunes hamnar de under "filmer", men eftersom det är en serie vill jag ha de till "TV-program".

 

Vad jag hittar är det enda sättet att markera en fil, cmd+i, och sen ändra under fliken video. Därefter skriva in seriens namn, säsong, avsnitt osv. Detta blir jag tvungen att göra på alla avsnitt, för om jag markerar flera avsnitt kommer inte dessa inställningar upp, vilket är ganska drygt i längden.

 

Är det nåt jag missar? Kan man göra detta smidigare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har rippat en TV-serie från DVD, vilka då blir .mp4-filer. Lägger jag dem i iTunes hamnar de under "filmer", men eftersom det är en serie vill jag ha de till "TV-program".

 

Vad jag hittar är det enda sättet att markera en fil, cmd+i, och sen ändra under fliken video. Därefter skriva in seriens namn, säsong, avsnitt osv. Detta blir jag tvungen att göra på alla avsnitt, för om jag markerar flera avsnitt kommer inte dessa inställningar upp, vilket är ganska drygt i längden.

 

Är det nåt jag missar? Kan man göra detta smidigare?

 

Har du testat att ställa in här i info – Video inställningen?

 

post-17076-1215354279.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat att ställa in här i info – Video inställningen?

 

post-17076-1215354279.jpg

 

Jo, det var ju det jag sa, men den inställningen kommer inte upp om man markerar flera filer samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, detta verkar tydligen inte gå på något enkelt sätt. Finns det något script eller nåt som man kan använda?

 

Nån som har några tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...