Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Större text


asam

Rekommendera Poster

Hej,

Min gamla dator har jag givit bort till en äldre person. Hon behöver större text än vad jag hade. Nu går hon in i varje dokument och förstorar texten till tex 16. Hur för inställer jag så att mailen visar allt i en större storlek är 10?

Tackar på förhand,

Asam

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Min gamla dator har jag givit bort till en äldre person. Hon behöver större text än vad jag hade. Nu går hon in i varje dokument och förstorar texten till tex 16. Hur för inställer jag så att mailen visar allt i en större storlek är 10?

Tackar på förhand,

Asam

 

Är det ett textprogram eller ett mail program du tänker på?

Vilken typ av mail har du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Carlbo,

Det är Mac's mailprogram version 3.1. Vad jag syftar på är att texten som kommer med en öppning av ett mail har för liten textstorlek. Dettsamma gäller om ett worddokument öppnas, version 11.3.

Asam

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Mails inställningar (under menyn Mail, tredje alternativet tror jag) så kan du ställa in textstorlek för allt möjligt. I Word finns det liknande inställningar (något svårare att nå skulle jag tro).

 

PS även i Finder kan man ställa in textstorlek för mappar etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Word finns det liknande inställningar (något svårare att nå skulle jag tro).

 

Det är faktiskt väldigt enkelt i Word: i menyn Visa, välj Zoom längst ner i listan. Jag kör nästan alltid med 120 % zoom, passar mig perfekt (men det kan löna sig att prova lite olika inställningar, beror säkert på vilken skärm man har också: 120 % kan vara perfekt, men 125 % alldeles för stort. Eller tvärtom.)

 

Zoom-funktionen finns i AppleWorks också, och förmodligen i de flesta andra ordbehandlingsprogram. Och i Excel och FileMaker Pro …

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...