Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Iphone, om varför den inte släppt här än.


Sirmerlin

Rekommendera Poster

Lite väl överdrag av luriga iphones alla kommande funktioner. Om man förstår bättre så lär Apple inte släppa iphone i Sverige eller Skandinavien förrän den fungerar utöver det normala. Apple vet att vi Skandinavier är hårda på vår kritik, då vi är en av de mest mobiltäta regionerna i världen, samt att vi håller på flera mobilproducenter. Skulle Apple släppt iphone i Skandinavien när den väl kom ut i USA, så skulle nog kritiken från vår sida pöl flöda, över de brister och fel som den må ha. Den dag då Iphone känns säker med de funktioner som vi ställer krav på fungerar här i Sverige och Skandinavien så släpper dom den. Nu är det snack om firmware 1.1.3, på dryga 6 månader har det alltså kommit 3 st firmware uppgraderingar, vilket tyder på att funktionsmässigt så kanske inte iphone fungerar tillräckligt och "vissa" funktioner saknas för respektive land. Och som jag skrev tidigare, de lär inte släppa den än förrän barnsjukdomarna är över.

 

I min egen åsikt så väntar jag nog hellre på en funktionsduglig och testad iphone än att plocka hem från utlandet i förtid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Fast nu är inte vi mobiltätast längre...

Kina och dom större europeiska länderna har gått om oss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast nu är inte vi mobiltätast längre...

Kina och dom större europeiska länderna har gått om oss.

 

Ursäkta viss information i hjärncellerna som inte vaknat än här. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast nu är inte vi mobiltätast längre...

Kina <snip> har gått om oss.

 

Utan att ha någon som helst grund för mitt påstående utöver en känsla... Inte kan väl Kina ha gått om Sverige i mobiltäthet? Redan 2005 hade Sverige en mobiltäthet på över 110%, den har knappast sjunkit och jag har svårt att tro att Kina har 1,5 miljarder mobiltelefonabonnemang. Rätta mig gärna om jag har fel.

 

/ Stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faktum är att 4 av de 5 största mobiloperatörerna finns bara i Kina :)

Det är en enorm marknad däröver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Utan att ha någon som helst grund för mitt påstående utöver en känsla... Inte kan väl Kina ha gått om Sverige i mobiltäthet? Redan 2005 hade Sverige en mobiltäthet på över 110%, den har knappast sjunkit och jag har svårt att tro att Kina har 1,5 miljarder mobiltelefonabonnemang. Rätta mig gärna om jag har fel.

 

/ Stefan

Ska se om jag hittar rapporten jag läste om just mobiltäthet. Kina bokstavligen exploderar i mobiltelefoner. Sen har vi ju Korea och Japan som också är bland världens mest mobil täta länder.

 

Jag skall försöka hitta artikeln.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...