Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tänkte tipsa om ett par bra högtalare!


Landberg

Rekommendera Poster

Tjenare!

 

Jag har länge suttit med endast datorhögtalare och bra hörlurar, men nu ville jag ha lite tryck utan att det för den delen blir kassa pc-datordunk!

 

jag har kollat på högtalare runt 600:- Hade bestämt mig för ett bar JBL, för 500 men på onoff så hittade jag Creative Gigaworks T20 för reapriset 699:-

Jag viste nånstans i bakhuvudet att jag läst bra saker om dem, Med tanke på att de kostar runt 1000 i vanliga fall så slog jag till..

 

Positivt överraskad, dom låter riktigt bra för pengen, fylligt... Min tjejs syster köpte samtidigt ett par creative med subbas för 500 och skillnaden är enorm. så jag är väldigt nöjd!

 

Så för er som letar bra högtalare för ett förmånligt pris ge er i väg till On Off.

creative-gigaworks-t20.jpg

 

 

Men mina drömmars högtalare till min dator är dessa små rackare från bose;)

p_musicmonitor_l_si_tcm61-15612.jpg

 

Om du får chansen att lyssna på dem så gör de! Du kommer bli sjukt överraskad;)

 

Haade!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hittat en negativ grej nu!

 

Jag hatar saker som lyser så starkt blått som dessa ändå gör!

 

Och, dom är bara snygga när man tar bort filtret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hittat en negativ grej nu!

 

Jag hatar saker som lyser så starkt blått som dessa ändå gör!

 

Och, dom är bara snygga när man tar bort filtret.

Var lyser det blått?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På den högra, finns en dioder där nere!

 

Tog ett kasst kort med mobilen..

Min tillfälliga hörna hemma hos flickvännens föräldrar..

post-6555-1198771698.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snygga och bra! Gillar dem också bäst utan högtalarskyddet på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska sätta en bit eltejp över.. borde göra susen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såååå!

 

Det blev ju inget ljus allt, helt underbart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur låter mellanregistret på dina creative? Har precis köpt logitech x230. Det är en subwoofer och två diskant högtalare (satelliter). Låter därefter och tjänar därmed inte mitt syfte: att kunna höra tal bättre ( tal o sång brukar ligga i mellanregistret). Tänkte byta ut dom, men vet inte vad jag ska köpa istället -suroundsystem? borde bli bättre men jag tycker det är så många högtalare o är eg inte jätte intresserad av själva suroundljudet. Men om talet hörs bättre så. Tänkte använda högtalarna till tvn också . Några förslag på högtalare med bra mellanregister runt 500 kr?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du jag håller på och redigerar en teaterföreställning och prat låter riktigt bra, även sång/rapp och skrik i låtar..

 

Lägg 100kr till och spring till onoff, för de låter grymt för pengen..

 

Vred på hög volym och gick runt i huset förut, låter bra även på distans.

 

Haade!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom har tryck i ljudet även på låg volym, det är nog de bästa med dem!

och basen skrälar inte..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag funderade på det med, men de är så stora..

 

Plus att jag vill itne ha de billigaste

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier

Har också några dessa nu :) , finns bara 2 nackdelar med den IMO, den första är att man blir bländad av den lilla blåa lampan :o och den andra nackdelen är att det inte finns nån knapp för att stänga av högtalaren :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast du stänger ju av dem genom att dra ner volymen tills det klickar till då är dem avstängda..;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier
Fast du stänger ju av dem genom att dra ner volymen tills det klickar till då är dem avstängda..;)

Jo, men om jag hittar en bra inställning för ljudet vill jag ju gärna ha kvar den :sorry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du jag håller på och redigerar en teaterföreställning och prat låter riktigt bra, även sång/rapp och skrik i låtar..

 

Lägg 100kr till och spring till onoff, för de låter grymt för pengen..

 

Vred på hög volym och gick runt i huset förut, låter bra även på distans.

 

Haade!

 

 

Tack! Då låter det som intressanta högtalare för mig. Helst ville jag nog köpa till en equalizer, men det blir lite överkurs om jag inte köper dyrare högtalare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag råkat se de där IRL... tyckte det var snyggt med den blåa lampan :P

Men jag fick aldrig nåt ljud ur dem...

 

BTW vad räknas som studiomonitorer? Skulle gärna vilja ta reda lite på om mina gamla högtalare, de följde med en dator som är köpt 95 eller 96 men är inte precis som vad jag anser är vanliga datorhögtalare, och i diverse annonser, eller vad det var, som jag har hittat på internet finns ordet "studio" med (men har inte hittat så mycket heller). De har hål på sidan som om man skulle kunna sätta de på en skärm, men tycker de är lite väl stora för det.

 

Jo, men om jag hittar en bra inställning för ljudet vill jag ju gärna ha kvar den :sorry:

Ryck ur kontakten!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...