Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kommer inte åt www.google.se i Safari


Dreamlab

Rekommendera Poster

Hej

 

Lite märklig företeelse. Kommer inte åt sökverktyget www.google.se i Safari. Tänkte att sajten kanske låg nere, men det brukar den ju inte göra. Testade i Firefox och där når jag den utan problem. Tömde cachen i Safari, men kommer fortfarande inte åt www.google.se.

 

Meddelande: "Safari kan inte öppna sidan ”http://www.google.se/” eftersom servern ”www.google.se” inte kan hittas."

 

Däremot, om jag använder sökfältet uppe till höger i Safari får jag fram sidan. Klickar jag däremot på desa logga för att gå direkt till www.google.se så får jag samma meddelande.

 

Någon annan som har samma problem just nu, eller har en lösning på varför Safari för min del inte kan hitta sidan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan.

 

Jag har samma problem med tjejens nya macbook , har rensat och återställt safari men..... ingenting. Och det är likadant med Firefox med.

 

Kommer dessutom inte in på Swedbanks hemsida , Det blir exakt som med google att han inte kan hitta servern men på min powerbook så funkar all smärtfritt.

 

Tacksam för svar för jag fattar ingenting. :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Löste det för min del, vet dock inte om det hjälper dig. För min del var det till att starta om routern av någon anledning. Sedan dess har det fungerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade samma grej en gång när jag råkade dra ur modemsladden och hade datorn igång, då vägrade den att gå till google och istället kom jag till cjb.net.

 

Då startade jag om datorn och modemet så funkade det för mig, åtminstone...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...