Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tänk om det såg ut så här i alla skolor..


Pocahontas

Rekommendera Poster

Carlisle_united

Sådär såg det ut (ser ut) på skolan jag gick... det fanns bara runt 10 pcn och 3 sillicon graphics resten var Mac. 95% typ av alla elever körde mac hemma.

IT avdelningen erbjöd även gratis/billig suport och hjälp för mac användare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gabriel.fjellander

Det ser inte ut så i min klass, läser Teknisk Nanovetenskap, men typ de enda som tar med datorerna till skolan är de som har mac, så det är nästan bara mac man ser ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar när jag snackade mac med rektorn på min skola. Vi har en enda liten mac mini. Som är lösenordsskyddad login och ingen vet lösenordet.

 

"ja det är en liten men entusiastisk skara"

 

gaaaaah! vi som pysslar med interaktionsdesign och behöver kolla om hemsidor fungerar på safari och ser ut som dom gör med ff, eller ie.

 

tur är , är det en del inklv. mig som har Mac som kan testaköra sajterna ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar när jag snackade mac med rektorn på min skola. Vi har en enda liten mac mini. Som är lösenordsskyddad login och ingen vet lösenordet.

 

"ja det är en liten men entusiastisk skara"

 

gaaaaah! vi som pysslar med interaktionsdesign och behöver kolla om hemsidor fungerar på safari och ser ut som dom gör med ff, eller ie.

 

tur är , är det en del inklv. mig som har Mac som kan testaköra sajterna ^^

 

 

Safari finns ju för windows! :D

Inte för att jag använder det men du kan ju göra det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk om det såg ut så på min gymnasieskola - jag går media och det finns inte en Mac inom synhåll, inte ens filmredigeringsburkarna! Däremot hänger sig de burkarna om, och om, och om igen... ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i min klass finns det ungefär 15 med bärbar, 8 av dem har macbook/pro

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni kollar ute till höger på bilden så sitter där en tjej med något som ser ut som en röd/rosa Macbook. Tror ni hon har pimpat den själv, eller har det sålts sådana?

 

När man kollar lite nogrannare så sitter där bannemig en till tjej i mitten av bilden som har en likadan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Finns ett företag i staterna som säljer macar i olika färger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns skal att köpa hos Applestore

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så fräsigt :respekt: . Hoppas de börjar sälja ett skal i aluminum, då hade det nästan varit värt att köpa ett :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du och dina tjejer Jarting :P ...Eller du kanske syftar på macen? ;)

En tolknings fråga :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid trevligt med många som använder macar. Det närmaste jag kommit är att vi var 5 pers som satt i två soffor med varsin vit Macbook.

Där jag går, Chalmers, har vi publika datorer med Windows och Linux. Dock är det en hel del som har macar av olika slag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst -BaronS-
Om ni kollar ute till höger på bilden så sitter där en tjej med något som ser ut som en röd/rosa Macbook. Tror ni hon har pimpat den själv, eller har det sålts sådana?

 

När man kollar lite nogrannare så sitter där bannemig en till tjej i mitten av bilden som har en likadan.

 

Dt är flera på den bilden som har allt från röda till gröna macar, finns företag som läger på ett lager. Pappan tänkte göra det men men...

 

MvH BaronS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst -BaronS-

Jag (pappa egentligen) har försökt få Apple att snacka med min skola om ett visst erbjudande dom har för skolor. Att alla när dom börjar sjuan får en laptop tills som går ut nian. Det är ofta man hör att kompisar kan nt skriva ut pga syrran hade datorn etc. Apple har alltid haft extremt schysta erbjudande för skolar o studenter osv.

Jag har turen att ha en egen dator :) fast det har hela familjen, vi är en apple familj :borstatanderna:

 

MvH BaronS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...