Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Leopard säljer som smör redan nu


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Ganska otroligt att Apple som bara har en tiondel av Microsofts marknadsandel nu säljer hälften av alla program på Amazon. Undra hur marknadsandelarna ser ut om några år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förhandsbeställde i fredags, 85 :- är ganska överkomligt:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde också för några dagar sen...

nån som vet när det kommer i Sverige? Det skulle väl komma ut 18.00, men är det i USA?

Om det kommer ut då har man ju ingen chans att få det på fredag, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bra.... jag kan knappt bärga mig

fast jag väntar till Mac Word Expo.... då jag förhoppningsvis kan få en sprillans ny macpro också :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste just att Apple drar in nästan en miljard dollar i ren vinst...varje kvartal (!). Någonting har definitivt hänt. Hur det ser ut om fem år vet man ju dock inte. Konkurshot igen? :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det där med konkurshot är bara skrämsel skott....

jag har aldrig varit ororig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska otroligt att Apple som bara har en tiondel av Microsofts marknadsandel nu säljer hälften av alla program på Amazon. Undra hur marknadsandelarna ser ut om några år.

Därför att antalet Mac-ägare där ute är många gånger fler än vad den tämligen värdelösa måttstocken "marknadsandelar" antyder.

 

Kanske därför att Mac-användare är mer benägna att köpa mjukvara än andra, men varför skulle det vara så? Kanske även därför att Amazon har mest kunder som är Mac ägare, men det verkar ganska osannolikt det också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske därför att Mac-användare är mer benägna att köpa mjukvara än andra, men varför skulle det vara så? Kanske även därför att Amazon har mest kunder som är Mac ägare, men det verkar ganska osannolikt det också.

Min uppfattning är att de flesta som köper Microsoftprodukter är företag som handlar hos sin dataleverantör där de även köper hårdvara och teknisk support. Jag skulle aldrig som privatperson få för mig att köpa Microsoftprogram men program ifrån Apple Adobe känns helt ok att köpa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...