Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bekräfta programändring


fluorescent79

Rekommendera Poster

fluorescent79

Ibland när jag återansluter till trådlösa nätet så kommer denna dialog upp. Men vad sjutton betyder den och vad borde jag trycka på??

 

Jag bifogar en skärmdump av medelandet.

post-13015-1192002574.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har sparat lösenordet på Nyckelringen, för att datorn ska hålla reda på ditt lösenord, så att du slipper skriva in det varje gång du kopplar upp dig. Om du har gjort en uppdatering av OS X (t.ex från 10.4.9 til 10.4.10 eller någon Säkerhetsuppdatering), så är det en förändrad version av programmet. Om du har gjort en uppdatering så är det bara att godkänna att den får tillgång till lösenorden för dina trådlösa nätverk.

 

Om du däremot INTE har uppdater OS X eller något med nätverket, så skulle det ju kunna vara så att någon trojan har förändrat programmet, och det är därför du får varningen.

 

Denna varning säger alltså att det inte är samma SystemUIServer som försöker använda lösenordet, som det var förra gången. Om du har uppdaterat OS X, så är det ju förmodligen därför som den inte är samma. Om du inte har uppdaterat, så är det något annat än du som har gjort så att deet inte längre är samma program.

 

Ett skydd mot trojaner/virus/maskar och dylikt som kan tänkas ha förändrat ett program för att kunna sprida sig vidare eller ställa till med något annat tråkigt.

 

Det finns de som inte tror att Mac OS X har betydligt högre säkerhet än Windows, men jag kan garantera att säkerheten är betydligt högre. Det finns fullt med sådana här smådetaljer i OS X (och inte bara i kärnan, även om det yttersta ansvaret för säkerheten ligger i kärnan), som skyddar rätt bra.

 

I Leopard kommer det dessutom att vara ännu högre säkerhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...