Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Är det för sent för mig att skaffa WOW?


Pretorian

Rekommendera Poster

Jag kommer från PC-världen och känner lite abstinens för jag har så få spel på Mac. Men jag fungerar på att starta med WOW men vet inte om det är "för sent" eller om folk fortfarande spelar. Jag är säker på att folk spelar iofs. Men spelar ni fortfarande? Ska man skaffa tillägget direkt eller väntar man med det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är aldrig försent att börja spela WoW :lol: Men se till så du har lite kompisar som spelar också, annars blir det fort tråkigt :wacko:

 

Expantionen kan du egentligen vänta med tills du är lvl 58 :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare Pretorian!

 

Jag håller med boza. Det är aldrig för sent att börja! Jag har spelat sedan urminnes tider och inte tröttnat än. En bra poäng som - som skrivet ovan - är att hitta några kompisar och eventuellt börja spela med dom (på samma server). Nog för att man får kompisar allt eftersom man spelar WoW men det är alltid kul att ha några i spelet som man känner även utanför. Om inte annat så för att kunna snacka WoW under lunchrasten eller vad sjutton som helst!

 

Att vänta med expansionen/expansionerna (som det kanske hunnit bli då) till du uppnåt level 58 är väl en bra tanke om man inte vill kasta ut alla pengarna på en gång på att köpa allt.

 

Kör hårt, och glöm inte sova ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men köper du ej expansionen direkt kan du ej starta med dom nya raserna heller ifall du vill det.

 

Och nu finns det ganska billiga paket pris på spelen så det är nog bara att slå till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag börjar bli lite sugen på att testa detta. Men dels så måste jag köpa spelet, och det kostar strax över 100:- (eller är det endast PC-versionen kanske?)

Jag gissar att jag måste en MAC-versionen av spelet och det kostar nog mer, och sen måste jag ha ett konto för att kunna spela och det betalar man månadsvis?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska gå att använda samma skiva för installation på PC som Mac av det här spelet. Brukar stå MAC/PC på förpackningarna eller något sådant. Men det kostar lite att köpa och en del att använda, men jag tycker fortfarande att det är värt det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WoW finns för både Mac och PC - på samma skivor. Det finns alltså inte olika versoner. WoW kostar ca 149:- och sedan köper du GC (Gamecard) för 249:- som ger dig 60 dagars speltid. Alternativt köper du större perioder med VISA och får en liten rabatt.

 

 

WoW är minst lika levande som förut. Du kommer knappast känna dig ensam i spelet, men hjälp kan alltid vara trevligt att få. Om du inte har någon speciell server du siktar på, är du välkommen att pröva göra en character på Laughing Skull. Där spelar jag och mina vänner och vi har ofta tid att hjälpa :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Emil Gustafsson

När jag bytte från pc till mac för ett år sedan stillade jag min abstinens genom att sätta i samma WoW-skivor som jag hade till min pc och installerade det.

 

Spelet lever fortfarande och gör som det blev sagt tidigare, kolla var dina polare håller till och bli med på deras server. Spelet funkar i singleplayer men det är ju trots allt ett MMORPG och är mycket roligare så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick min tjej att köpa wow+bc+headset igår 8)

 

Har efter en tid uppehåll börjat så smått att spela igen och det är väll fortfarande runt 9 miljoner personer som spelar? Räker inte det? 8)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick min tjej att köpa wow+bc+headset igår 8)

 

Har efter en tid uppehåll börjat så smått att spela igen och det är väll fortfarande runt 9 miljoner personer som spelar? Räker inte det? 8)

Japp, dom knäckte 9 mil-gränsen för ett tag sedan. Scary nästan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...