Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur komma ihåg var jag lagrat på externa enheter


salkin194

Rekommendera Poster

Jag arbetar med mycket högupplösat bilder och fyller min HD rätt fort. Så jag behöver ofta lagra ut info på externa portabla hårdiskar (2 kopior, en ner i bankvalvet och en in i kassaskåpet på kontoret). Men, det blir snabbt ohållbart att veta var alla filer finns. Jag har för mig att jag har läst om ett program som håller reda på just detta – någon som vet något om detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, Aperture kan ju numera lagra bilder på externa diskar (eller ja, utanför "biblioteket"), bättre än så blir det väl inte..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade väl mer hoppats på nåt program som kan hålla koll på alla sorters filer. Det är ju förvisso bilderna som tar mest plats, men mina projket innehåller indesign-dokument, wordfiler, illustrator-dokument mm, och jag vill kunna "hälla-ut" allt till extern plats, och ändå ha nån sorts sökbar översikt över var de finns …

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du efterfrågar ju en kombination av ett program som t.ex. iView Media Pro/Extensis Portfolio/Adobe Bridge och ett back-up program.

Problemet är att program som ger en överskådlig översikt över filer ofta/alltid bara har stöd för det "egna" filformatet, och allra helst om man använder sig av den senaste versionen av programmet (som ofta introducerar nya element till filfformatet som katalogprogrammen inte kommer åt direkt) så även om t.ex. nya Time Machine i Leopard skulle vara perfekt, så gäller det ju bara dom filformat som stöds (vilket inte inkluderar Adobes filformat t.ex.)..

Använder man mest Adobe Program skulle jag ju säga att Adobe Bridge och Version Cue skulle fungera bäst, om man när man säger "sökbar översikt" bara menar själva filnamnet så fungerar ju dom flesta backup eller katalogprogram (t.ex. DiscCatalogMaker)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!

Det var ett program som DiscCatalogMaker jag sökte!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...