Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vågar man köpa iPhone nu?


vips

Rekommendera Poster

Hej.

 

Hörde att Apple liknar iphone upplåsningen med en katt och råtta lek. Blir detta några problem med upplåst telefon? Alltså kan det bli så att telefonen inte startar igenom om man inte har ett "riktigt sim"?

 

Svärfar ska till USA om ett par veckor och jag har tankar på att fråga honom att köpa en. Låter dom svenskar köpa i fysiska apple store? och hur mycket ligger tullen på om det skulle inträffa något?

 

Kan en "normal" person låsa upp den utan att totalt förstöra den?

 

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iphone dev team har ju redan sagt att dom har ett program som återställer din iphone till som den var när du fick den. Om nu ev. apple skulle komma med någonting så fixar ju det programmet biffen. Men jag tror mest att det är skrämseltaktik. Köp dig en telefon nu, det är den mest fantastiska pryl jag ägt iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du är beredd att trixa lite med telefonen och kan leva med att du eventuellt inte kan uppdatera till senaste firmware så skulle jag köpa. Den är helt enkelt för najs för att vara utan :)

 

Det är halvenkelt att uppdatera och guiderna på nätet har blivit bättre. Ett alternativ kan ju vara att försöka hitta telefoner som redan är upplåsta till bra priser i Sverige (finns andra trådar om det här).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom

Snackade med killen som gjort den underbara upplåsningsfilmen på

.

 

Jag skrev:

Hello,

Thanks for a great guide of how to unlock iPhones!

I'm thinking of maybe buying an iPhone wext week when I'm going to New York.

Now when the new update 1.1.1 is out, is it still possible to unlock the iPhone? What is installed in the iPhone that the stores are selling? I've tried to find answers in forums etc, but no ones semms to know for sure. Is it possible to manually change to 1.0.2, without itunes?

 

Hans svar:

Hello,

If you're phone is at 1.1.1 ALREADY then no. There is no way at the moment. But if there is I'll make a tutorial.

 

1.1.1 is out now by the way so if you get a phone with 1.0.1 do NOT update to 1.1.1

The iPhones in the store are 1.0.2 and unlocked. You cannot update to 1.0.2 without iTunes.

 

But even though 1.1.1 is out, you can STILL update to 1.0.2 if you hold SHIFT, then click on restore AND if you have the 1.0.2 firmware file.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men då vågar man väl inte trycka på restore nu om man inte har firmware 1.0.2 filen?

 

Jag tänkte använda mig av ifun unlock guiden och de rekommenderar att man kör med restore först!

 

Så frågan är ska man ordna filen och sedan köra restore med shift intryckt någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom

Allt om detta följs nog lättast på http://iphone.fiveforty.net/wiki/index.php?title=Main_Page . Verkar lite rörigt vid en första titt, men läsar man och sätter sig in vet man ganska snart var man ska titta efter nyheter/uppdateringar.

 

http://macworld.idg.se/2.1038/1.122635 står det också detta:

"Gruppen säger sig nu utveckla ett annat program för att återställa telefonen till ursprungsskick, så att användare som vill köra Apples uppdatering kan göra så utan att riskera att telefonen slutar fungera. Detta program skall vara klart redan nästa vecka."

 

Jag tror att "allmänheten" snart kan återställa sin iPhone även om 1.1.1 råkar ligga i telefonen. Jag tror också att det snart finns verktyg för att använda telefonen upplåst med 1.1.1.

 

Efter några dagar vet alla nog lite mer om vad denna nya version ställer till med och om det går att fixa till det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt om detta följs nog lättast på http://iphone.fiveforty.net/wiki/index.php?title=Main_Page . Verkar lite rörigt vid en första titt, men läsar man och sätter sig in vet man ganska snart var man ska titta efter nyheter/uppdateringar.

 

http://macworld.idg.se/2.1038/1.122635 står det också detta:

"Gruppen säger sig nu utveckla ett annat program för att återställa telefonen till ursprungsskick, så att användare som vill köra Apples uppdatering kan göra så utan att riskera att telefonen slutar fungera. Detta program skall vara klart redan nästa vecka."

 

Jag tror att "allmänheten" snart kan återställa sin iPhone även om 1.1.1 råkar ligga i telefonen. Jag tror också att det snart finns verktyg för att använda telefonen upplåst med 1.1.1.

 

Efter några dagar vet alla nog lite mer om vad denna nya version ställer till med och om det går att fixa till det.

 

Trist för mig som har en iPhone på inkommande kommer säkert imorgon bara för att djävlas!

 

Så då sitter jag med en telefon som jag inte kan låsa upp eller använda .... SUCK min vanliga tur!

 

Någon som har koll på vad roaming kan tänkas kosta? Jag menar jag kan visst betala 50USD i månaden men det beror ju på vad jag får betala för samtal och SMS ... vem ska man kontakta för att få reda på de uppgifterna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom

Har du en som snart kommer har du troligtsvis inte 1.1.1 i den. Om skulle ha oturen att ha det så tycker jag nog ändå att du ska vänta ett tag för att se hur det går med att ta fram program för att återställa till tidigare firmwire, alternativt knäcka 1.1.1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kompis köpte en iPhone 8 gb i tisdags i usa åt mig, ingen risk att det är den nya firmwire?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var försiktiga när ni uppdaterar telefonerna så att ni inte råkar installera 1.1.1. Eftersom uppdateringen släpptes igår är det osannolikt att det redan finns telefoner på marknaden, Apple bör ju ha ett litet innestående lager trots allt.

 

För två veckor sedan var många telefoner fortfarande 1.0.0 men senaste veckan har det bara varit 1.0.2 så det kan innebära korta ledtider = inom kort ser vi 1.1.1 i butik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men en dum fråga kanske, men det kommer väl en ny upplåsning eller?

 

Det tog ett tag innan dom knäckte det gamla men dom måste väl vara närmare nu än innan när telefonen släpptes?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men en dum fråga kanske, men det kommer väl en ny upplåsning eller?

 

Det tog ett tag innan dom knäckte det gamla men dom måste väl vara närmare nu än innan när telefonen släpptes?

 

Inget är 100% säkert men det är många som jobbar på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grabbar, det är inget som helst problem att återställa till en tidigare firmware. Allt man behöver är 1.0.2 filen, pm.a om ni vill ha den. annars cirkulerar den på nätet. Sluta "ge upp" och börja snacka om att betala AT&T.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom
Grabbar, det är inget som helst problem att återställa till en tidigare firmware. Allt man behöver är 1.0.2 filen, pm.a om ni vill ha den. annars cirkulerar den på nätet. Sluta "ge upp" och börja snacka om att betala AT&T.

 

 

Det går alltså att lägga in 1.0.2 om man köper en med 1.1.1? Hur görs i så fall detta och vilket program använder man? Jag ska köpa en i helgen, har bestämt mig för att köpa den vare sig jag får tag i en med 1.0.2 eller 1.1.1....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såvitt jag vet stoppar du bara den i återhämtningsläge (menu+hold i 20 sekunder) och så kan du använda iTunes för att återställa den till vad du vill. Har du redan laddat ner senaste uppdateringen av iPhonens firmware, deletar du bara denna och säger Nej till att hämta den senaste uppdateringen. Eller så slänger du bara iTunes + Plist-filer och hämtar en gammal version, uppdaterar till senaste men väljer att inte hämta senaste iPhone-firmwaren.

 

 

Kommer eller finns säkert redan flera program för att flasha sin iPhone med en gammal firmware.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom

Nu fick jag tag i en jag känner som är i NY och kommer till arlanda imorgon bitti, han köpte 5 st för ett tag sen för att sälja här i Sverige, men nu åker han och köper en till mig också :D Och den har inte 1.1.1 i sig! Nu är jag överlycklig, heh...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu fick jag tag i en jag känner som är i NY och kommer till arlanda imorgon bitti, han köpte 5 st för ett tag sen för att sälja här i Sverige, men nu åker han och köper en till mig också :D Och den har inte 1.1.1 i sig! Nu är jag överlycklig, heh...

vet du hur mycket han ska sälja dom för?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PINKOD

 

Hej

Angående pinkod, går det att ha pinkod på iphone, har fretagsabonemang och kan inte ta bort min pinkod, undrar därför om det går att använda ett kort med pinkod. När jag skall låsa upp min iphone nästa vecka så tar jag ett kontantkort utan pinkod. men frågan är går det att använda ett sim med pinkod, någon som testat detta?

 

Tacksam för svar.

Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PINKOD

 

Hej

Angående pinkod, går det att ha pinkod på iphone, har fretagsabonemang och kan inte ta bort min pinkod, undrar därför om det går att använda ett kort med pinkod. När jag skall låsa upp min iphone nästa vecka så tar jag ett kontantkort utan pinkod. men frågan är går det att använda ett sim med pinkod, någon som testat detta?

 

Tacksam för svar.

Peter

 

Såklart att PIN-kod fungerar :)

 

Du får upp en ruta som säger "SIM locked" och så klickar man på "unlock" och slår in PIN-koden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

när iphone väl kommer till sverige, kommer man då kunna uppdatera sin usa iphone med den svenska uppdateringen och på så sätt häva blockeringar?

 

dvs att man kommer slippa och ligga en version efter, svensk mjukvara,

om t.ex. blir telenor som får patentet- kunna använda telenor utan upplåsning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när iphone väl kommer till sverige, kommer man då kunna uppdatera sin usa iphone med den svenska uppdateringen och på så sätt häva blockeringar?

 

dvs att man kommer slippa och ligga en version efter, svensk mjukvara,

om t.ex. blir telenor som får patentet- kunna använda telenor utan upplåsning.

 

Det är inte troligt att en AT&T telefon kan konverteras till Telenor och vice versa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...