Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

16 kopior i "Öppna/spara" dialogrutor


PerNordin

Rekommendera Poster

Jag har ett märkligt problem. Jag har inte upptäckt att det medför direkta problem, men det är ett huvudbry.

Nyligen när jag i ett program skulle spara ett dokument så jag att jag hade 2 "skrivbord" i öppna dialogrutan. Sen blev det 3, senare 4... nu har jag 16 stycken skrivbordsikoner i mitt öppna/spara dialogrutor. Inte bara skrivbord... den speglar ju hela sidorutans ikoner och det finns 16 upplagor av allt utom datorn,hårddisk, nätverk.... (se bilden).

 

Jag har haft krångel med Vue 5. Annars har jag nyligen installerat Modul8. Men jag kan inte binda fenomenet till dessa program.

 

Jag har kört Onyx utan att denna kunnat rätta till problemet.

 

Några tankar?

post-1771-1190848713.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. Vad jag kunnat förstå från vidare eftersökningar tror jag också det. Men jag körde Onyx med förkryssat at den skulle fixa Lauchservices, men det hjälpte inte. Jag slängde launchservice cashen (enligt annan instruktion) men det hjälpte inte. Jag skall kolla IceClean.

 

Några andra tankar? Hur uppstår detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IceClean hjälpte inte.

Prövade även att zappa PRAMen och att rebuild desktop när jag ändå höll på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fann en lösning. Ta bort allt från side-bar, öppna Finder inställningarna, klicka bort alla side-bar alternativ, gå till användare/bibliotek/preferences o ta bort com.apple.finder.plist och com.apple.sidebarlists.plist och starta om datorn.

 

Men det vore intressant att veta hur och varför detta problem uppstår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...