Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Alla mina inställningar försvann!


stranger

Rekommendera Poster

hej.

jag skulle verkligen behöva lite hjälp.

 

det är så att jag ville kopiera min användarmapp och dra den till skrivbordet.

så jag drog den till skrivbordet, men då sa det bara poff och så var den borta! den försvann från själva macintosh HD-mappen också.

tänkte inte mer på det, stängde av datorn över natten och satte på den dan efter. men då var alla mina inställningar borta! programmen och filerna var kvar, men inte där dom brukade ligga. det var helt tomt på skrivbordet. det är ju egentligen lätt och fixa, men det borde ju finnas ett sätt att få allting tillbaka.

det är väl antagligen ett jätte vanligt problem och jätte enkelt att fixa :P

men jag har ingen aning. så, hur återställer jag min dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej.

jag skulle verkligen behöva lite hjälp.

 

det är så att jag ville kopiera min användarmapp och dra den till skrivbordet.

så jag drog den till skrivbordet, men då sa det bara poff och så var den borta! den försvann från själva macintosh HD-mappen också.

tänkte inte mer på det, stängde av datorn över natten och satte på den dan efter. men då var alla mina inställningar borta! programmen och filerna var kvar, men inte där dom brukade ligga. det var helt tomt på skrivbordet. det är ju egentligen lätt och fixa, men det borde ju finnas ett sätt att få allting tillbaka.

det är väl antagligen ett jätte vanligt problem och jätte enkelt att fixa :P

men jag har ingen aning. så, hur återställer jag min dator?

Starta om med din OS X-skiva och välj alternativet Arkiv/Install (Installera och arkivera), då försvinner inga program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starta om med din OS X-skiva och välj alternativet Arkiv/Install (Installera och arkivera), då försvinner inga program.

 

Men om jag gör så, kommer allt tillbaka då som det var förrut? Mina mappar, min skrivbordsbild osv. Som det var innan jag stängde av datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte din avsikt med att kopiera den till skrivbordet..var det ett alias du ville ha eller vad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla i Finder-->Inställningar, där kan du ordna lite.

Det låter lite som du har bytt namn på din hemmapp ("huset") också. OM det är så, ändra tillbaka till det namn du hade tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...