Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Låsning av tråd...


Anders Lundberg

Rekommendera Poster

Anders Lundberg

Varför låstes tråden där någon frågade om hur man får bort påminnelsemeddelandet i Limewire? Eller rättare sagt, varför låstes den inte direkt utan efter att jag hade skojat om att man ju alltid kan "cracka programmet". Att det var ett skämt var väl så uppenbart något kan bli, så man börjar ju undra <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ironi är svårt att tolka i skriven text ;) Från början tyckte väl inte jag att frågan bröt mot några regler personen i fråga fick veta att man skulle betala och det spårade väl ur när du kom med ditt "cracknings förslag" helt enkelt. Men det var inte jag som låste den utan det är väl bara så jag har tolkat det hela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nils Holmlöv

Jag kanske borde ha varit lite tydligare där, men det var lite bråttom.

 

Jag har hittills aldrig hittat en sån där påminnelseruta utan att det klart och tydligt framgår att den är till för att irritera, och att man kan slippa den om man betalar för sig. Med andra ord kan den ursprungliga frågan knappast tolkas som något annat än att skribenten ville veta hur man kommer runt det, utan att betala.

 

När det då dessutom, på skämt eller allvar, rent ut sades att man ju förståss kunde cracka programmet, tyckte jag dels att de två möjliga svaren på frågan (betala för sig eller cracka) fanns i tråden samt att tråden glidit in på piratkopiering, som vi alltså inte diskuterar här.

 

Och då stängde jag tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trode personen i fråga sökte en i programet inbyggd inställning typ "remind on startup" att bocka ur.

Så allt är är som vanligt en tolkningsfråga beroende på om man sitter på nålar eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Lundberg

Men herregud, om jag säger "Haha, ja det är klart. Man kan ju alltid cracka programmet... :lol:" Med ett sånt stort :lol: efter så kan det väl inte gå att tolka det som annat än ett skämt?!? Speciellt som maccis redan hade kommenterat möjligheten till ingrepp med RedEdit. Jag sa ju ingenting ens i närheten av hur man skulle gå tillväga heller. Om ni tror att det skulle kunna va allvar så får ni helt enkelt ta och lugna ner er :)

 

Och jag får hålla med znozy, det kanske helt enkelt hade räckt med ett vänligt "nej den funktionen är inbyggd för att störa dig tills du betalar för programmet - live with it".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, så jag sitter lite på nålar :sorry:

 

Har öppnat tråden.

:lol: för min del kan den lika gärna vara stängd, ville bara visa hur olika man tänker ibland.

 

//inget hårt rasp-verktyg kännsla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Lundberg

Jo iof, jag har inget mer att tillägga, och mitt inlägg togs ju faktiskt inte bort... men det är ju en principsak ;)

 

Tackar för visad förståelse Nils! Och det är skönt med ännu ett bevis på att det här inte är någon admindiktatur utan ett öppet och mycket bra forum :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...