Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MacBook låter konstigt vid uppstart


DZV

Rekommendera Poster

När man startar MacBooken eller sätter igång den efter vila så låter det från superdriven. Undrar om det ska låta så? Ljudet är typ "Chuka-Chuk-Chuuuuu". Som om den försöker att läsa en CD-skiva eller något men det finns ingen skiva i den.

 

Tacksam för svar. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill absolut inte oroa dig på något sätt, men risken finna att jag gör det.

 

Min MacBook lät precis som du beskriver vid uppstart. I måndags gav sedan hela superdrive paketet upp och spottar ut alla sorters skivor. Vägrade helt enkelt att försöka läsa någonting..

Just nu befinner sig min lilla vän hos reparatör´n.

Men man ska inte måla f-n på väggen. Det kanske inte alls har någon sammakoppling. Det kanske finns fler MacBook som låter lika?

 

/G

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite fundersam blir man ju över vad det kan vara. Ni andra som har MacBooks låter era? Om inte så måste det ju vara något fel på min...

 

Och nu har också fläktarna börjat låta något otroligt och jag har bara Safari igång. Vad är det här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag väcker upp datorn från vila låter det "i-ii o-oo" eller hur man ska förklara det, jag tror det är ngt med cd-läsaren, eftersom det vibrerar/skakar där när man startar datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm?

Börjar fläktarna låta på en gång?

 

/G

417794[/snapback]

 

Jag vet inte riktigt vad du menar men de gick från inget till allt. Det bara började brumma....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min låter likadant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns beskrivit i MacFixitdokument sen en tid tillbaka, då många av er inte prenumerar på den tjänsten att titta bakåt så tar jag mig friheten att kopiera hit den sidan.

 

post-113-1161514197.jpg

 

rymdes in allt i klippet, resten kommer här

 

post-113-1161514231.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:lol: Jag älskar verkligen när folk ska förklara hur det låter....chuck a chuck och i-i-i-i-o-o-o haha. Alltså jag menar inte att vara tyken eller förringa problemen. Ville bara säga att jag tycker det ser nice ut när folk försöker skriva en förklaring på ljudet.

 

Chucka chuck är min favorit hittils! :ThumbsUp:

 

Edit: Om allas låter så så ska det nog vara på det viset antar jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...