Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hjälp mig om CS2


Alvis

Rekommendera Poster

Kan någon vänlig själ förklara för mig vad Adobe CS2 är för något, är det bara samlingsnamn för flera av adobeprogrammen? Om man har Indesign-licens, vad kostar det då att uppdatera till CS2? Om man har CS1-licens, vad kostar det då?

 

Är CS1 kompatibelt med CS2, d v s kan man öppna indesign-dokument i båda oavsett vilken version det är gjort i?

 

Finns andra för- eller nackdelar med ovanstående?

 

All information av intresse!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

christian_orig

Adobe CS står för Creative Suite och innehåller Illustrator, Photoshop, Indesign, GoLive mfl. I detta kommer också Version Cue, ett program som håller reda på dina projekt och ändringar. Finns också olika paket beroende på vad du arbetar med.

 

Det brukar vara billigare att köpa hela paketet om man redan här delar av det. Kolla priser hos www.dustin.se tex.

 

Skillnaden mellan CS och CS2 är för tex Illustrator att i CS ligger version 11 och i CS2 version 12, du måste alltså i CS2 spara dokumenten för CS (illustrator 11) för att kunna öppna dom i CS. Men kom också ihåg att alla dokument gjorda i CS2 kan sparas för andra versioner, men att vissa förändringar kan uppstå. Skulle tro att InDesign ligger i version 3 i CS2. Allt hittar du på adobe´s hemsida.

 

För/nackdelar vilka program behöver du, hela paketet eller delar, stor priskillnad? Eftersom jag inte vet vilka program du arbetar med, så är priset svårt, men att uppdatera till nästa version brukar inte vara så dyrt.

 

Kanske blev lite mycket och lite oklart, hoppas att det är lite hjälp! /c

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...