Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hastighet på trådlösa nätverket


fluorescent79

Rekommendera Poster

fluorescent79

Hur ser man vilken hastighet datorn har anslutit sig till routern med?? Jag har hittat signalstyrkan, men inte hastigheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Öppna Network Utility i verktygsprogrammen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm!

 

Jag har ett program från Apple som heter "AirPort Hanteringsverktyg", men hittar det inte på supportsidorna längre. Jag Googlade, och hittade den här sidan. Där kan du läsa mer, men tydligen inte ladda ner det.

 

Om du skickar ett PM med din iChat-adress eller mailadress, så kan jag skicka det programmet till dig. Själv laddade jag ner det från Apples supportsidor för ett par år sedan.

 

Det är väl iofs inte till för privatpersoner, eftersom det har funktioner för att administrera många basstationer, men det är ju inte heller ettt kommersiellt program som Apple tar betalt för, så jag kan inte se att det skulle vara något olagligt med att skicka det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är en klippa, Mizhou - på flera sätt. :ThumbsUp:

 

Men efter lite sökning på Apples motsvarande amerikanska sida, så får jag intrycket att programmet går att ladda ner från Macupdate.

 

Verkar vara ett toppenprogram. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Edit: Äntligen lyckades jag med konststycket att dubbelposta. :whistling:

 

Då kan jag ta tillfället i akt att fråga om någon vet hur man byter namn på sin basstation - gärna utan total återställning. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är en klippa, Mizhou - på flera sätt. :ThumbsUp:

 

Men efter lite sökning på Apples motsvarande amerikanska sida, så får jag intrycket att programmet går att ladda ner från Macupdate.

 

Verkar vara ett toppenprogram. :)

380325[/snapback]

Jag en klippa? Du hittade ju det som jag misslyckades med. :ThumbsUp::D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var det här jag syftade på: ^_^

Om du skickar ett PM med din iChat-adress eller mailadress, så kan jag skicka det programmet till dig.

380308[/snapback]

Ett annat program som kanske fixar biffen åt vår självlysande vän, är väl KisMac.

Men det lilla programmet är inte riktigt snällt och kan fixa en del annat än att mäta utbytet med den egna basstationen. :w00t::ph34r::whistling:

 

Please note: This program is not intended for people who don't have much knowledge about WiFi, but for professional users.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...