Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Större mindre än, vart kan de vara tro?


Sekre

Rekommendera Poster

Tjenare,

 

är en rätt så ny mac användare, och än så länge grymt nöjd.

 

Men min macbook är inhandlad i Japan, där jag befinner mig just nu, och jag har således Japansk uppsättning på mitt tangentbord (fysiskt). Och jag undrar vart man kan hitta större och mindre än tecknen. har hittat några som ser ut som de "‹ ›" alt + v / alt + b, men de godtas inte av python, terminalen eller what so ever...Har letat som en tok nu, men lyckas inte hitta de två knapparna, så jag latar mig och frågar er snällt om hjälp =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som vanligt när man letar tecken på tangentbordet är "tangentbordsvisning" bästa programmet.

 

om du inte har aktiverat det så gör såhär:

 

systeminställningar -> internationellt -> indatameny

kryssa för tangentbordsvisning i listan och kryssa för att du vill se indatamenyn i menyraden.

 

nu kan du välja tangentbordsvisning från din topmeny.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det programmet visar mig bara de tecken jag redan kan skriva.

Men de genererar syntax errors, samt om jag skriver det i terminalen och sedan försöker gå förbi det med markören ändras det till ett '?'.

 

Har slut på egna idéer nu också :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det programmet visar mig bara de tecken jag redan kan skriva.

Men de genererar syntax errors, samt om jag skriver det i terminalen och sedan försöker gå förbi det med markören ändras det till ett '?'.

 

Har slut på egna idéer nu också :(

372218[/snapback]

Ändra din tangentbordslayout till Svensk Pro, så ligger de precis till höger om den vänstra skift-tangenten. Sedan kan du ändra tillbaks layouten igen. Nästa gång du behöver dem, så kan du markera de du redan har skrivit och kopier, och sedan klistra in.

 

Lite omständigt kanske, men det löser ditt problem för stunden, tills någon kommer på en bättre lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det programmet visar mig bara de tecken jag redan kan skriva.

372218[/snapback]

Det borde kunna visa ALLA tecken. Håll ner skift och/eller alt så ändras bilden.

 

Det finns dels de "riktiga" större/mindre än och dels grafiska större/mindre än. Du verkar ha hittat de sistnämnda, men behöver hitta de andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det borde kunna visa ALLA tecken. Håll ner skift och/eller alt så ändras bilden.

 

Det finns dels de "riktiga" större/mindre än och dels grafiska större/mindre än. Du verkar ha hittat de sistnämnda, men behöver hitta de andra.

372231[/snapback]

 

 

precis mitt problem...har kollat även med alt och shift och med alla andra skumma kombinationer..verkar inte lösa sig :|

 

Mizhou :

 

Det genererar bara ÷? ... Måste ha något skumt på min macbook.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...