Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Frågor kring MacBook


Danielsson

Rekommendera Poster

Halloj!

Jag har äntligen tagit mitt förnuft till fånga och ska köpa mig en Mac. Efter att ha läst lite på forumet så är det fortfarande lite frågor som jag har i mitt huvut.

Vad jag har förstått så går det alltså att använda Final Cut på MacBook. Har jag uppfattat det rätt?? (Skit i om renderingstiderna är lite längre)

Har det någon större betydelse om jag har 1,83 GHz eller 2.0 GHz? Sen funderar jag på om det är DVD-brännare på MacBooken eller om man får välja till det.

 

Läste lite också om att de vita MacBook kan bli missfärgade... hmm.. ska man satsa på en svart då alltså?

 

Mycket funderingar. Tack för svar!

 

BolaBola

/Frida

B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen hit!!

Ska du ha DVD-brännare är det den "större" modellen med 2.0 GHz som gäller. Skillnaden mellan 1.8 och 2.0 är försumbar. Blir den missfärgad ska den i retur. Det är konstruktonsfel. Angående FC på MacBook kan jag inte uttala mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Final Cut Pro fungerar i nästan alla Mac-modeller, med minst 867 mgh prosessor och minst 512MB ramminne. Programmet fungerar därmed alldels utmärkt i Mac Book, dock måste du ha minst 1 ggb minne installerad i burken, men jag rekommenderar att du ska maxa det till 2 Ggb. Det är just (bl.a.) i fallet med Final Cut du märker vikten av extra minne.. Det med renderingstiderna blir oxå lite skillnad gemfört med MB pro, men det är faktiskt inte märkvärt alls, om du nu inte ska arbeta med HDV- format så klart..

Jag testade båda modellerna ganska noggrannt med Final Cut innan jag bestlälde min MBP 17 med 2 Ggb ramminne. Jag får datorn på imorgon.. :)

 

 

Halloj!

Jag har äntligen tagit mitt förnuft till fånga och ska köpa mig en Mac. Efter att ha läst lite på forumet så är det fortfarande lite frågor som jag har i mitt huvut. 

Vad jag har förstått så går det alltså att använda Final Cut på MacBook. Har jag uppfattat det rätt?? (Skit i om renderingstiderna är lite längre)

Har det någon större betydelse om jag har 1,83 GHz eller 2.0 GHz?  Sen funderar jag på om det är DVD-brännare på MacBooken eller om man får välja till det.

 

Läste lite också om att de vita MacBook kan bli missfärgade... hmm.. ska man satsa på en svart då alltså?

 

Mycket funderingar. Tack för svar!

 

BolaBola

/Frida

B)

366507[/snapback]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte återanvända tråden lite då rubriken var så generell.

 

Är grymt sugen på att köpa en MB men har inte stålars. Därför kommer jag att spara natt och dag för att inhandla en i typ mars eller något (Om ingen exentrisk miljonär i forumet vill skänka mig en).

Min fråga är därför: Hur ofta apple brukar uppdatera sina burkar? Jag känner inte för att köpa en ett år gammal MB som vid köp känns föråldrad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaa helt nya datorer tar tid.. men olika revisioner brukar komma ibland..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Final Cut Pro fungerar i nästan alla Mac-modeller, med minst 867 mgh prosessor och minst 512MB ramminne. Programmet fungerar därmed alldels utmärkt i Mac Book, dock måste du ha minst 1 ggb minne installerad i burken, men jag rekommenderar att du ska maxa det till 2 Ggb. Det är just (bl.a.) i fallet med Final Cut du märker vikten av extra minne.. Det med renderingstiderna blir oxå lite skillnad gemfört med MB pro, men det är faktiskt inte märkvärt alls, om du nu inte ska arbeta med HDV- format så klart..

Jag testade båda modellerna ganska noggrannt med Final Cut innan jag bestlälde min MBP 17 med 2 Ggb ramminne. Jag får datorn på imorgon..  :)

369116[/snapback]

 

 

Tack för svar!!! Ska spara ihop lite cash och sen blir det en MacBook, var inne i affären och kände på den idag. VILL HA NU! :wub:

Men det blir nog en svart ändå... även om den vita är snyggare. Men jag vill inte ha en gul-vit MacBook efter några veckor.

Ha de skoj med din dator när den kommer :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte värt 2000:- att få en svart MacBook som blir lika varm som en vit....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte värt 2000:- att få en svart MacBook som blir lika varm som en vit....

372467[/snapback]

 

 

är det verkligen inte värt det tycker du om den blir missfärgad?

Pissgul MacBook, nej tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen vet hur den svarta färgen håller, kanske blir en skitbrun Mac i framtiden... :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De tidigare iBookarna som var vita blir väl inte direkt missfärgade. Blir din nya vita MacBook missfärgad så kräv en ny.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen vet hur den svarta färgen håller, kanske blir en skitbrun Mac i framtiden... :ermm:

372474[/snapback]

 

 

Jag vill ha en röd! :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haft min iBook i 5 år, lika vit ännu :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:lol: Ser man på, gick ju att få skitbrun, förlåt, kaffefärgad på en gång

 

post-113-1152672482.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du satsar man på den svarta färgar ju apple den åt dig för 400 dollar minder :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:lol: Ser man på, gick ju att få skitbrun, förlåt, kaffefärgad på en gång

 

post-113-1152672482.jpg

372561[/snapback]

 

 

 

 

Sedärja ! Man kanske skulle slå till ? ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:lol: Ser man på, gick ju att få skitbrun, förlåt, kaffefärgad på en gång

 

post-113-1152672482.jpg

372561[/snapback]

 

 

Oj, man KAN alltså få en röd! Coolt... vilken hemsida beställer man från dårå?

Dock ingen studentrabat ;)

Rött ska de va! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, man KAN alltså få en röd! Coolt... vilken hemsida beställer man från dårå?

Dock ingen studentrabat ;)

Rött ska de va! :ThumbsUp:

372852[/snapback]

 

 

Sorry... såg länken nu!

OOOPS! :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry... såg länken nu!

OOOPS! :whistling:

372855[/snapback]

 

 

Coolt som bara den att kunna välja färg. Men shit så dyrt med frakten! Öhhh!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...