Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

ljudfiler från dvd?


Tilla

Rekommendera Poster

Hello

Kan man på nåt sätt få ljudfiler från en musikdvdskiva att laddas ner till itunes så man kan föra över den till ipoden? Jag har hört nånstans att alla ljudfiler som spelas upp på en dator går att spela in och ladda ner eller nåt.

 

Vad har man egentligen dashboard till? Nöje? :blushing: dum fråga kanske

 

Jag är en macanvändare som behöver lära mig massor, just nu har jag den bara till internet och filmer och kort och musik typ. vad kan man göra för skojigt? Det finns ju hur mycket som helst! :D

Tack för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har plockat ut ljudet en gång från en dvd med musikvideos på! Antagligen kommer jag inte att göra om det om jag inte får betalt eller så, det krävdes en hel hoper olika program för att steg för steg få ut det digitala ljudet, men det går också bra att använd ett program som Wire Tap som funkar som en bandspelare som spelar in det ljud som kommer ut ur datorn, internt alltså, inte med mikrofon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag installerade mpeg2 works 4, men den säger att jag behöver nån quicktime installation, och det har jag väl automatiskt i datorn?

 

en annan fråga, om man ska lyssna på tex webradio, hur gör man då? det står att plugins saknas och när man ska hämta så vill den hämta winmediaplayer 9 och det går itne. hur löser man det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...