Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Telia = blä!


johnalder

Rekommendera Poster

Jag brukar inte tillhöra dom som rutinmässigt klagar på Telia, för mig har det mesta funkat bra. Hittills...

 

Igår skulle jag fixa e-legitimation och eftersom Telia är de enda som erbjuder certifikat som funkar till Mac (även SEB, men jag är inte kund där) så kikar jag på deras sajt. Ring ett nummer, kostar 75 spänn så får man ett brev med kod för att ladda ner. Låter väl helt ok?

 

Ringer numret, får reda på att tjänsten tillfälligt är stängd pga tekniska problem. Tänker att - ok, får väl vänta någon dag med min beställning då... "... tjänsten beräknas öppna igen den 21 mars" :angry:

 

Hallå??? :o

 

Ringer till kundtjänst och säger att så länge kan man väl inte ha en tjänst stängd, utan möjlighet för kunderna att beställa på något annat sätt, men dom bara beklagar och säger "det har vi också sagt till 'dom'"... suck...

 

 

:angry::angry::angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar inte tillhöra dom som rutinmässigt klagar på Telia, för mig har det mesta funkat bra. Hittills...

 

Igår skulle jag fixa e-legitimation och eftersom Telia är de enda som erbjuder certifikat som funkar till Mac (även SEB, men jag är inte kund där) så kikar jag på deras sajt. Ring ett nummer, kostar 75 spänn så får man ett brev med kod för att ladda ner. Låter väl helt ok?

 

Ringer numret, får reda på att tjänsten tillfälligt är stängd pga tekniska problem. Tänker att - ok, får väl vänta någon dag med min beställning då... "... tjänsten beräknas öppna igen den 21 mars"  :angry:

 

Hallå??? :o

 

Ringer till kundtjänst och säger att så länge kan man väl inte ha en tjänst stängd, utan möjlighet för kunderna att beställa på något annat sätt, men dom bara beklagar och säger "det har vi också sagt till 'dom'"... suck...

:angry:  :angry:  :angry:

291422[/snapback]

 

Mitt bredband slutade fungera... panik så klart. Men jag hade precis flyttat och hade ingen hemtelefon så jag tänkte inte sitta i nån telefonkö med min mobil.

Sprang ner till brorsan (hans internet fungerade) och slängde iväg ett mail på kundtjänst - felanmälan.

Jag tänkte inte direkt på hur mycket nytta man egentligen har i att fylla i ett formulär på nätet när internet inte fungerar... Men det kanske telia själva kan svara på.. Svarade på frågorna om jag hade problem att koppla upp osv. Hade ju inte kundnummer än så jag skickade med personnummer (det stod att man kunde det).

Skickat och klart! Och jag fick mailet "Hej bla bla vi återkommer på mailen inom en vecka". På MAILEN? Men mitt internet fungerade ju inte!

Ja internet fungerade som vanligt dagen efter och efter nästan exakt en vecka fick jag svar på min felanmälan "Hej, vi kan tyvärr inte hitta dig som kund. Kan du maila ditt kundnummer?"

*fräs*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar inte tillhöra dom som rutinmässigt klagar på Telia, för mig har det mesta funkat bra. Hittills...

 

Igår skulle jag fixa e-legitimation och eftersom Telia är de enda som erbjuder certifikat som funkar till Mac (även SEB, men jag är inte kund där) så kikar jag på deras sajt. Ring ett nummer, kostar 75 spänn så får man ett brev med kod för att ladda ner. Låter väl helt ok?

 

SEB är en av få som INTE har en Mac-kompatibel e-legitimation ju!

 

Funderade allvarligt på att byta till Handelsbanken tidigare på grund av det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SEB är en av få som INTE har en Mac-kompatibel e-legitimation ju!

 

Funderade allvarligt på att byta till Handelsbanken tidigare på grund av det.

291475[/snapback]

Jodå, nu har dom det, men bara med det mjuka certifikatet (om dom ens har hårda). Iaf enligt Telia som levererar e-leg till SEB...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det nåt annat än en sort, menar du???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...