Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

TSMC börjar testproducera med processen som ska användas i Apples A17 och M3


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

Nyhetsroboten
469181845.jpg
Apples chipptillverkarpartner TSMC har nu börjat testa den slutgiltiga versionen av sin 3-nanometerprocess som väntas användas i 2023 års Macar och IOS-prylar.

Läs hela artikeln här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utvecklingen går i en sådan rasande fart att när det väl blir dags för ny Mac igen så är jag inte helt säker på att det kommer att vara en Mac längre. Eller åtminstone väldigt annorlunda. Och tusan så mycket snabbare och mer kraftfull.

 

Undrar hur mjukvaran kommer att utvecklas med det mikroskopiskt lilla och super-snabba?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, mikaellq säger:

Utvecklingen går i en sådan rasande fart att när det väl blir dags för ny Mac igen så är jag inte helt säker på att det kommer att vara en Mac längre. Eller åtminstone väldigt annorlunda. Och tusan så mycket snabbare och mer kraftfull.

 

Undrar hur mjukvaran kommer att utvecklas med det mikroskopiskt lilla och super-snabba?

Du blir sakteliga förförd och intalad att du har en Mac i handen och är nöjd. Vad är Mac egentligen? En iMac G3 Flowerpower med OS 9.2.2  ? 

 

 

default_laugh.png

Skärmavbild 2021-12-03 kl. 12.37.06.png

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Axelman säger:

Du blir sakteliga förförd och intalad att du har en Mac i handen och är nöjd. Vad är Mac egentligen? En iMac G3 Flowerpower med OS 9.2.2  ? 

 

 

default_laugh.png

Skärmavbild 2021-12-03 kl. 12.37.06.png

Jag tycker faktiskt att den är vacker, även om den nu hör hemma på ett museum.

Men mest handlar det om att jag häpnar över hur fort det går! :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, mikaellq säger:

Jag tycker faktiskt att den är vacker, även om den nu hör hemma på ett museum.

Men mest handlar det om att jag häpnar över hur fort det går! :blink:

Jag gillar den stenhårt. Jag skulle ha köpt den om jag visste att den skulle komma "back then". Jag köpte en tidigare modell i halvgenomskinligt grönt. Gillade den verkligen.

...

Angående hur fort tiden går citerar jag min granne Stig:

-Veckorna går som piskrapp! default_laugh.png.37932ae02ce951dc9fc2d556870928fa.png

 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...