Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple Watch vid sömnproblem?


Orfeus
 Share

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag hade egentligen inte planerat att köpa något Apple Watch, men tänkte ändå höra om en Apple Watch kan lösa mitt problem.

 

Grejen är att under nätterna har jag ibland, under något dvalliknande tillstånd, inte kunnat röra mig för ett tag och varit som förstelnad. Jag har fått det förklarat för mig att jag är kvar i rem-sömnen även om jag är vaken, och där är man orörlig. Några gånger har tillståndet också satt sig på andningen, vilket har varit lite olustigt. Jag har alltid kommit tillbaka efter kanske tio sekunder och fått det förklarat för mig att jag alltid kommer att göra det, men det känns ändå olustigt. Och även om det bara hänt några gånger, så har jag lite svårt att sova av rädsla av att hamna där.

 

Jag undrar om en Apple Watch skulle kunna hjälpa mig och kanske slå larm om jag hamnar där?

 

Kollar en Apple Watch andningen? Om inte, kan exempelvis funktionen med syresättningen i blodet fungera i mitt fall?

Och om en Apple Watch kan hjälpa mig, räcker en SE?

 

Jag brukar inte ha mobilen vid sängen, men behövs det så får jag ju tänka om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret! ?

Då får jag leta vidare efter någon annan lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syremätningen i Apple Watch verkar inte mäta lika ofta som pulsmätaren.

Om klockan anser att du är död/svårt skadad/har ramlat så kan den börja väsnas, skicka meddelanden och ringa larmnummer.

 

Jag tvivlar på att klockan kan vara till någon hjälp i ditt fall. Undantaget är att du skulle kunna se förändring av puls syrenivå under natten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret! ?

Så heter det kanske. Jag får nog leta vidare helt enkelt eller se om man kan få någon hjälp inom vården.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...