Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Äldre Macar


garretblake
 Share

Rekommendera Poster

Skulle bara vilja kolla med eran uppfinningsförmåga på forumet; vad skulle ni använda Macbook från 2013 till när ni köper ny utrustning?

Gamla iPhones? Power Macintosh 7600 har jag en stående i källaren. Jag vill inte göra mig av med dem, bara undrar vard man kan göra med dem.

Har en gammal vit Mac Powerbook som jag fick ta över för en mängd många år sedan.

Är det någon som har några bra ideér?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min iMac står som prydnad ? Snyggaste Apple gjort ...

 

 

Skärmavbild 2021-01-26 kl. 22.07.47.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JA! Den är riktigt snygg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, garretblake säger:

Skulle bara vilja kolla med eran uppfinningsförmåga på forumet; vad skulle ni använda Macbook från 2013 till när ni köper ny utrustning?

 

Allt som är nyare än 2011 duger fortfarande att användas. Ge bort den till någon som behöver en dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den "vita powerbooken", beroende på modell, kan ju vara en lek-retroburk och köra OS9 antar jag, eller Classic-program. Eller MorphOS om man vill leka med Amigagrejor. Jag har en ibook G4 som kör MorphOS men mitt nästa projekt, när jag får mycket tid över, är att den ska kunna dualboota MorphOS och OSX Tiger  från SSD som ska vara rätt pilligt att installera; den stödjer inte boot direkt från OS9 befarar jag - lite för ny modell eller nåt (tror det är sista årgången ibook g4)

Gamla iphone, tja, jag har ju android-mobiler men äldre lurar (exempelvis min Nexus 4 från 2012) duger som "mini-surfplattor" till barnen när de lever rövare i bilen och måste pacificeras med tekniska pryttlar.

Power Macintosh 7600 känns väldigt retro...enda retroburkarna av så gammalt snitt jag själv skulle leka med är ju Amigaburkar, men folk är olika. Kan vara bättre att sälja till nån som får glädje av den än att ha den i förrådet. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...