Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Safari sparar inte inställningar på olika hemsidor


SFL
 Share

Rekommendera Poster

På tex youtube har jag valt att jag vill ha mörkt tema och videoklipp börjar alltid spela i bioläge i tex firefox för att jag använde det läget sist. Men safari sparar inte nina senaste val, det är inte mörkt tema nästa gång jag går in på youtube och det är standardvy på klippen. Jag har också märkt att jag får göra om mina val gällande kakor på flera olika sidor. Har inte detta problem på tex firefox. 

 

Jag har inte markerat att jag vill blockera alla kakor i inställningar i safari. Nån som vet varför safari beter sig såhär? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, SFL säger:

Nån som vet varför safari beter sig såhär?

Ja, men svaret gör nog en del upprörda så jag avstår från att ge det. :D;) 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

44 minuter sedan, Alix säger:

Ja, men svaret gör nog en del upprörda så jag avstår från att ge det. :D;) 

Nej kom igen nu, ingen som kan bli upprörd på dig Alix. ?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, SFL säger:

??

Safari är begränsad, helt enkelt. Safarianvändare har exempelvis problem med det här forumet när det gäller kakor. Men jag ska vara snäll och säga att det säkert beror på den som designar hemsidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, Alix säger:

Safari är begränsad, helt enkelt. Safarianvändare har exempelvis problem med det här forumet när det gäller kakor. Men jag ska vara snäll och säga att det säkert beror på den som designar hemsidan.

Tycker du ska säga sanningen och inte tänka så mycket på andras reaktioner :) Men det låter ju trist och inte så genomtänkt. Verkar svårt att komma runt det? Om man vill fortsätta använda safari alltså. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, SFL säger:

Tycker du ska säga sanningen och inte tänka så mycket på andras reaktioner :) Men det låter ju trist och inte så genomtänkt. Verkar svårt att komma runt det? Om man vill fortsätta använda safari alltså. 

Kanske blir Safari bättre till nästa operativsystem. Då ska Safari iallafall börja stödja vanliga tillägg igen.
Safari har andra förtjänster. Det är främst väldigt strömsnålt vilket är bra för bärbara macar. Och det är lätt att synka med Safari på iPhone, och där fungerar det utmärkt. Jag använder Safari på iPhone.

Men vad gäller användning och anpassning på bred front är Safari ingen höjdare för desktop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, Alix säger:

Kanske blir Safari bättre till nästa operativsystem. Då ska Safari iallafall börja stödja vanliga tillägg igen.
Safari har andra förtjänster. Det är främst väldigt strömsnålt vilket är bra för bärbara macar. Och det är lätt att synka med Safari på iPhone, och där fungerar det utmärkt. Jag använder Safari på iPhone.

Men vad gäller användning och anpassning på bred front är Safari ingen höjdare för desktop.

Tack för förklaringen. Vi får hoppas på förbättringar i nästa os. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...