Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Delad bildström


wall7
 Share

Rekommendera Poster

Jag står som ägare till dotterns iPhone och då delar vi också bildström. Hur gör jag för att slippa hennes bilder utan att avstå ägarskap till hennes iPhone?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, wall7 säger:

.... slippa hennes bilder utan att avstå ägarskap till hennes iPhone?

 

Slå av Bildström på en eller båda enheterna?  På vilken enhet ser du hennes bilder? Menar du ägarskap rent ekonomiskt eller menar du att det Apple-id hon använder är ditt eget Apple-id?

En närliggande fråga är hur har ni gjort med meddelanden, får du hennes? Apparna, får hon alla dina?

Sven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

41 minuter sedan, wall7 säger:

Jag står som ägare till dotterns iPhone och då delar vi också bildström. Hur gör jag för att slippa hennes bilder utan att avstå ägarskap till hennes iPhone?

 

Skapa ett separat Apple-ID för dottern. Använd sedan familjedelning för att hon ska få tillgång till det du köpt. Se https://support.apple.com/sv-se/HT201060

 

Eller, vad menar du egentligen med "avstå ägarskap till hennes iPhone". Vad är det du försöker uppnå?

 

Om dotterns telefon är inloggad på ditt Apple-ID så ger du din dotter rättigheter som du nog inte vill... (Apple tror ju då att hon är du...)

 

Redigerad av TB-000
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ska aldrig aldrig och åter aldrig använda samma Apple-ID på sin och sina barns enheter. Det skapar bara bekymmer. 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-08-03 på 21:30, lappen71 säger:

Man ska aldrig aldrig och åter aldrig använda samma Apple-ID på sin och sina barns enheter. Det skapar bara bekymmer. 

Så femåringar ska ha eget Apple-ID?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, wall7 säger:

Så femåringar ska ha eget Apple-ID?

 

Naturligtvis ska dom ha det. Ser du någon anledning till att dom inte ska ha det?

https://support.apple.com/sv-se/HT201060

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, wall7 säger:

Ja.

 

Det var inget svar på min fråga.

Din tråd är ett exempel på varför man ska sätta upp familjedelning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, wall7 säger:

Vi har familjedelning.

Men inte korrekt konfigurerat tolkat på din inlägg. Du kan ju börja med att svara vad som menas med "ägarskap till hennes iPhone"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, lappen71 säger:

Men inte korrekt konfigurerat tolkat på din inlägg. Du kan ju börja med att svara vad som menas med "ägarskap till hennes iPhone"

Vad tror du? Jag äger telefonen. Den är kopplad till mitt konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, wall7 säger:

Vad tror du? Jag äger telefonen. Den är kopplad till mitt konto.

Jag tror ingenting för din problembeskrivning är bristfällig.

Inte bara jag som ställer frågor för att reda ut oklarheter men du är tydligen inte intresserad av att få hjälp.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

2 minuter sedan, lappen71 säger:

Jag tror ingenting för din problembeskrivning är bristfällig.

Inte bara jag som ställer frågor för att reda ut oklarheter men du är tydligen inte intresserad av att få hjälp.

Inte? Kan ju ha med hjälparen att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, wall7 säger:

 

Inte? Kan ju ha med hjälparen att göra.

Så kan det säkert vara men vissa går inte att hjälpa. Lycka till med "problemet"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, wall7 säger:

Så femåringar ska ha eget Apple-ID?

 

Alla personer eller roller som som på något sätt ska ha olika rättigheter eller inställningar för Apples tjänster bör ha eget Apple-ID. Allt annat blir struligare.

 

När det gäller små barn är det lämpligt att en förälder (eller båda) är de som skapar Apple-ID-kontot och har koll på lösenord m.m. När det gäller en dement gammel-mormor så kanske det är ett barnbarn som skapar Apple-ID-kontot och har koll på lösenord m.m.

 

Det är ibland också praktiskt att en person har flera roller, och varje roll har ett Apple-ID. Inte helt ovanligt med att en person har ett jobb Apple-ID och ett privat Apple-ID som har familjedelning men väljer vilka delar som ska delas.

 

Även om du äger telefonen så kan du logga ut den från ditt Apple-ID och logga in med dotterns Apple-ID.

 

  • Rösta upp 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...