Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kamerorna i Pixel 4 jämförs med Iphone 11 Pro


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

Plus att Pixel 4 saknar vidvinkel-objektiv samt att den där "radarn" inte verkar funka riktigt som den ska. En budget-lur, trots det dyrare priset.

Så för att summera, Pixel 4 är endast för dem som absolut inte vill ha något från Apple. :) (och bor i ett anglosaxiskt land. :) ) 
 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pixel 4:s färgåtergivning är överlägset bättre. Man blir nästan full i skratt när man ser nyllet på skribenten enligt 11 Pro. Fast det är förstås skillnad på vad fotografer (eller före detta bildredaktörer som jag själv) tittar efter jämfört med vanliga användares preferenser. Inte minst visade Marques Brownlee det via sitt blindtest. I ett nytt sådant tror jag att 11 Pro ”slår” Pixel 4 (via konsumentvänlig post-processing).

11 Pro verkar dock ta skarpare bilder, en inte helt oväsentlig detalj.

Men korrekt färgåtergivning är för min del viktigare i sammanhanget, för det är ju inte så att Pixel 4:s bilder är oskarpa på något sätt.

Redigerad av Alix
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Pixel 4 XL har förvånansvärt ömtåliga egenskaper. På det hela taget en rätt misslyckad uppdatering jämfört med fjolåret.
 

 

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-10-16 på 18:02, Nyhetsroboten säger:

3410904780.jpg
The Verge har tagit en närmare titt på kamerorna i Googles och Apples nya mobiltelefoner.8rtL6QKqp_Q

Läs hela artikeln här

Båda verkar usla. De får ju inte ens med ansiktena! :fane:

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...