Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple slutar sälja Macbook på 12 tum


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

Även vanliga MacBook Pro 13" utan TouchBar känns överflödig i och med nya MacBook Air retina kan jag tycka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Den mest udda fågeln"... Eller "Den mesta Macen" som Apple hade. Passivt kyld, knäpptyst, lövtunn, superlätt laptop med bra prestanda i A4 format. Tycker dessutom att man oftare sett MB12" än MB Air, åtminstone i Sthlm. Själv stod jag och fingrade på en sommaren 2016. Hade på förhand dömt ut den då allt passivt jag då testat varit uteslutande kasst. Men fick ett infall och köpte en att ha "vid sidan om" min MBP. Slutresultatet blev att Macbook Pron inte användes mer. Idag kör jag med MB12" och iMac.

 

Så överraskad men ändå inte. Hade från början trott att Air skulle gå i graven men det förstod man ju inte skulle bli av vid refreshen i höstas. Nu går deras mest innovativa dator i graven.

 

?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Blir det 16"Mac Book Pro istället ?

Citat

 

För första gången på nästan ett decennium kan en helt ny MacBook Pro vara på väg. Rykten har gått upp i månader om en helt ny 16-tums flaggskepps-anteckningsbok, och har utvidgat Apples datoruppställning utöver de 13- och 15-tumsmodeller som den sålde sedan 2012. Här är allt vi vet hittills.

 

16-tums MacBook Pro: Display
Uppenbarligen skulle en 16-tums MacBook Pro representera den största Apple-bärbara datorn sedan 17-tums MacBook Pro gick i pension i juni 2012. Medan vi håller ut en liten del av hopp för den första MacBook med en OLED-skärm kommer Apple troligen att hålla fast med LCD för 16-tums modellen, enligt uppgift att hålla fast vid samma True Tone Retina-panel och stöta upplösningen något till 3072x1920.

 

16-tums MacBook Pro: Design
Med den första nya storleken på åtta år verkar det troligt att Apple också kommer att inleda en ny MacBook-design för att följa den. Vägen tillbaka i februari förutspådde analytiker Ming-Chi Kuo att den nya modellen skulle ha en "helt ny design", så vi är benägna att tro på honom, särskilt eftersom hans andra två rykten vid den tiden - en modulär Mac Pro och en 31,5 -inch display - var på pengarna.
[Mer information: Läs mer om macOS Catalina]
Men det har funnits få detaljer om vad det kan betyda. Vi skulle gärna se remsor som är så tunna som iPad Pro - som fortfarande skulle ge plats för Face ID - liksom dess rundade displayhörn och ett trimmer och lättare chassi. Och medan vi drömmer, skulle vi heller inte motsätta oss att Apple-logotypen skulle återlämnas, men vi håller inte andan för det.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, ronny säger:

Blir det 16"Mac Book Pro istället ?

 

 

För min del blir det en MacBook Air istället för Pro.

även om jag jobbar mycket med foto så är jag bara deltidare.

 

Men jag väntar till efter nyår så kan jag vara lite gapig mot kompisen och säga att en Mac köper man bara vartannat decennium ( har en iMac late 2009 ) ?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...