Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur återskapar man Macintosh HD? MacBook air 2017


Holst86
 Share

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har stött på ett problem när jag skulle rensa min MacBook Air 2017(ska ge bort till en familjemedlem) och installera om till macOS Sierra(tidigare var Mojave installerat). I all min okunskap råkade jag rensa SSDn så att "Macintosh HD" försvann. Så kan varken boota eller installera om OS.

 

Någon som vet någon fix på detta? Hur återskapar jag Macintosh HD? Jag har gått igenom en uppsjö av olika foruminlägg och artiklar(då det finns de med liknande problem)  men känner att de inte varit till någon hjälp och vill inte pilla för mycket mer så att allt går åt skogen. Ser ut enligt bifogad bild. Notera att detta är från Internet Recovery(via cmd + r).

 

 

Tacksam för all hjälp!

 

Mvh

Holst86

IMG_5015.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Holst86 säger:

Hej!

Jag har stött på ett problem när jag skulle rensa min MacBook Air 2017(ska ge bort till en familjemedlem) och installera om till macOS Sierra(tidigare var Mojave installerat). I all min okunskap råkade jag rensa SSDn så att "Macintosh HD" försvann. Så kan varken boota eller installera om OS.

 

Någon som vet någon fix på detta? Hur återskapar jag Macintosh HD? Jag har gått igenom en uppsjö av olika foruminlägg och artiklar(då det finns de med liknande problem)  men känner att de inte varit till någon hjälp och vill inte pilla för mycket mer så att allt går åt skogen. Ser ut enligt bifogad bild. Notera att detta är från Internet Recovery(via cmd + r).

 

 

Tacksam för all hjälp!

 

Mvh

Holst86

IMG_5015.jpg

Klicka på "Partitionera" och skapa en partition. Mac OS Extended (journalförd).

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Telly82 säger:

Klicka på "Partitionera" och skapa en partition. Mac OS Extended (journalförd).

Tack för ditt svar Telly82! Testade detta men funkar ej då alla knappar förutom avbryt var gråa. DOCK så testade jag, efter ditt meddelande, att återigen radera disken. Nu skapades en ny "disk" under APPLE SSD SM0128G Media med annat namn dock(döpte den enkelt till APPLE). Samma position som föregående Macintosh HD hade. Håller på att ladda ner installationen till macOS Sierra nu, får se om det funkar.

 

Återkommer :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vassego.

(Även om det inte var mycket till hjälp i ditt fall. :) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...