Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Råd om Apple Watch


net777
 Share

Rekommendera Poster

Hej! Funderar på att köpa en Apple watch till min sambo i present.

Dock undrar jag lite vad fördelarna är med en Apple Watch egentligen.

Hon har en Garmin Träningsklocka så för det behövs det inte egentligen.

Undrar också vilken variant man bör köpa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Jag köpte en apple watch 2 till min fru när hon fyllde år och hon kan inte vara utan den nu. Finns egentligen inge direkt anledning att köpa senaste modellen om nu inte ekg funktionen och e-sim är superviktig. Sen 38 eller 42 mm boett är väl en smaksak. 

Känner mig helt naken själv utan min?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30 minuter sedan, Askungen säger:

Hej. Jag köpte en apple watch 2 till min fru när hon fyllde år och hon kan inte vara utan den nu. Finns egentligen inge direkt anledning att köpa senaste modellen om nu inte ekg funktionen och e-sim är superviktig. Sen 38 eller 42 mm boett är väl en smaksak. 

Känner mig helt naken själv utan min?

Vad använder ni klockan till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svarar i telefon,läser och svarar på meddelanden,messenger,hälso,träning,sömnanalys mm. Framförallt att inte behöva ta främ iphonen varenda gång det tutar,ringer,blippar eller vad det nu gör.

En annan cool grej är om bägge,(eller fler i polargänget har AW2 eller senare) är walkie-talkie funktionen.

När din käresta väl vant och lärt sig kommer hon inte att kunna vara utan den.

Skitenkelt att byta armband åxå.

https://fyndiq.se/search/?q=Apple+watch+armband&search=enter

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, Askungen säger:

Svarar i telefon,läser och svarar på meddelanden,messenger,hälso,träning,sömnanalys mm. Framförallt att inte behöva ta främ iphonen varenda gång det tutar,ringer,blippar eller vad det nu gör.

En annan cool grej är om bägge,(eller fler i polargänget har AW2 eller senare) är walkie-talkie funktionen.

När din käresta väl vant och lärt sig kommer hon inte att kunna vara utan den.

Skitenkelt att byta armband åxå.

https://fyndiq.se/search/?q=Apple+watch+armband&search=enter

 

Tack, blir kanske en då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänker att om hon har en Garmin (som enligt många är bättre för just träning) kanske hon kommer vilja fortsätta att använda den till det. Apple Watch ger väl generellt mest enklare träningsdata även om Apple förbättrar det där då och då med nya versioner av Watch OS. Som andra varit inne på redan så kanske hon uppskattar klockan i övriga vardagen. Jag älskar min och använder den jämt. Slipper ha mobilen nära till hands hela tiden. Kan svara på samtal, kolla notiser (men har efter jag började med klockan valt bort många, blev störigt med allt jag hade på i mobilen en gång i tiden). 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min sambo använder sin på natten när hon sover och har en app som loggar sömnen.

I övrigt används den mest som stegräknare. Roligt att fylla rörelse, träning och stå cirklarna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...