Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Flimmer, gammalt problem på nytt.


matsdahlqvist

Rekommendera Poster

matsdahlqvist

För några år sedan hade många problem med flimrande bildskärmar, var det någon som löste det problemet? Det har nämligen dykt upp på min iMac 21,5 late 2015 nu. Har raderat min HD och installerat om via min MacBook Air. Använder Mojave 10.14.1. Vid uppstart i säkert läge har jag flimmer på startskärmen men det försvinner efter jag skrivit in mitt password???? På min Air som ju i princip är en dubblett av min iMac har jag inte samma problem. Har kastat ut alla initar men kan ändå inte isolera problemet. Tacksam för tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, matsdahlqvist säger:

För några år sedan hade många problem med flimrande bildskärmar, var det någon som löste det problemet? Det har nämligen dykt upp på min iMac 21,5 late 2015 nu. Har raderat min HD och installerat om via min MacBook Air. Använder Mojave 10.14.1. Vid uppstart i säkert läge har jag flimmer på startskärmen men det försvinner efter jag skrivit in mitt password???? På min Air som ju i princip är en dubblett av min iMac har jag inte samma problem. Har kastat ut alla initar men kan ändå inte isolera problemet. Tacksam för tips.

Om du inte skriver in lösenordet på (säg) en timme, fortsätter det att flimra då? Eller är det något som försvinner när datorn blivit varm?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte riktigt... är problemet att skärmen flimrar på din iMac när du startar den i säkert läge?

Så du har inget flimmer vid normal användning när du startar upp datorn som vanligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

matsdahlqvist

Nej, jag har inget flimmer i säkert läge, däremot vid normal uppstart även med alla tilläg borttagna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...