Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa iPhone från eBay


iMarc

Rekommendera Poster

Har sett på eBay att man kan få en beg olåst  iPhone till nästan halva priset jämfört med Tradera. Min fråga är när det står att telefonen är olåst, betyder det att det funkar med vilket nätverk som helst i Sverige som tex Telia? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, iMarc säger:

Har sett på eBay att man kan få en beg olåst  iPhone till nästan halva priset jämfört med Tradera. Min fråga är när det står att telefonen är olåst, betyder det att det funkar med vilket nätverk som helst i Sverige som tex Telia? 

Det ska det göra, förutsatt att telefonen stöder våra mobilnätsband. Jag köpte en Moto X som inte alls gjorde det. Den kunde jag dock returnera, men det var surt att behöva stå för frakten utan egen beskyllan (de påstod en sak men skickade något annat).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är intresserad av denna men är osäker om den funkar här:

 

Product details

 
Product Information
Use your favorite apps and explore the web with the iPhone 6s. This smartphone is built with 64 GB of internal memory for quick and efficient access to your stored data. Boasting a 12-megapixel resolution camera, it is ideal for capturing clearer, brighter photos. Choose this iPhone 6s for countless capabilities right in your pocket. This device is unlocked and compatible with Vodafone, EE, O2, Three Carriers.
 
Product Identifiers
Brand Apple
MPN MKQQ2B/A
EAN 0888462563406
Model Apple iPhone 6s
eBay Product ID (ePID) 216253193
 
Product Key Features
Style Bar
Storage Capacity 64 GB
Model Number A1688 (CDMA + GSM)
Network Unlocked
Screen Size 4.7 in
Connectivity Lightning, Bluetooth, Wi-Fi
Colour Gold
Processor Dual Core
Operating System iOS
Manufacturer Colour Gold
Camera Resolution 12.0MP
 
Dimensions
Weight 143GR
Width 67.1mm
Height 138.3mm
Depth 0.71mm
 
Additional Product Features
Family Line Apple iPhone
Battery Type Lithium Ion
Battery Standby Time Up to 240 Hr
RAM 2GB
Type Smartphone
Network Technology TD-LTE, TD-SCDMA, Evdo Rev. a, Cdma, GSM / Edge / UMTS / HSPA+ / Dc-HSDPA / LTE
Battery Capacity 1715mAh
Battery Talk Time Up to 840 Min
Memory Card Type Built-In Memory
Display Technology Retina HD with 3d Touch
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Alix säger:

Det ska det göra, förutsatt att telefonen stöder våra mobilnätsband. Jag köpte en Moto X som inte alls gjorde det. Den kunde jag dock returnera, men det var surt att behöva stå för frakten utan egen beskyllan (de påstod en sak men skickade något annat).

Ok trist att det blev så, men tur du kunde returnera den. Postade precis ett inlägg nedan, lite osäker där vad gäller Network osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, iMarc säger:

Ok trist att det blev så, men tur du kunde returnera den. Postade precis ett inlägg nedan, lite osäker där vad gäller Network osv.

Jag postade svar, precis ovan. :D 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

31 minuter sedan, iMarc säger:

Funderar på att slå till på den :)

Det är en helt okej mobil beroende på vad den kostar. Se dock upp för utslitet batteri. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var en scam. Fick ett mail från eBay att objektet blivit borttaget från eBay pga 3d-parity nånting... :(

Men eBay var snabba och meddelade PayPal. Loggade in på PayPal och då stod det att beloppet var återbetalat, tar väl någon/några dagar innan pengarna syns på mitt bankkonto.

Det var en säljare från UK med toppbetyg, och telefonen var helt ny och kostade bara 1100kr.

Det var för bra för att vara sant.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, ett sådant pris hade jag aldrig ”köpt”. Jag hade utgått från att det var bedrägeri. Eller att man köper något vattenskadat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

Ja, ett sådant pris hade jag aldrig ”köpt”. Jag hade utgått från att det var bedrägeri. Eller att man köper något vattenskadat.

Japp, har inte köpt något på eBay på flera år, var lite för snabb i vändningarna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...