Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Musikspelaren startar av sig själv


HildAurora

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har problem med att musikspelaren startar automatiskt när jag har headset anslutet till telefonen. Någon minut efter t ex ett avslutat samtal går musikspelaren igång. Om jag pausar musiken slår den på av sig själv igen någon minut senare. Det spelar ingen roll att jag inte lyssnat på något före samtalet, att musikspelarappen är nerstängd osv. Jag har gått igenom alla menyer och inställningar tycker jag, men inte hittat någon lösning.
Jag har haft olika Iphones genom åren men aldrig haft detta problem tidigare. Nu använder jag en Iphone 6, iOS 11.4.1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smuts i kontakten eller fel på hörlurskontakten som gör att den elektriska signalen går fel väg som gör att den tolkar det som att den har fått en "Play"-signal? Kan vara värt lämna in telefonen för en koll. Har du garanti kvar?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Raphael säger:

Smuts i kontakten eller fel på hörlurskontakten som gör att den elektriska signalen går fel väg som gör att den tolkar det som att den har fått en "Play"-signal? Kan vara värt lämna in telefonen för en koll. Har du garanti kvar?

 

Tack för svar! Ja, det kan vara värt att kolla, men har tyvärr inte garanti kvar. Kan en göra rent kontakten på telefonen själv på ett effektivt sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...