Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Så markerar du ämnet som löst


felix-d
 Share

Rekommendera Poster

När du ställer en fråga här i forumet och får ett bra svar får du gärna markera detta svar som "Bästa lösningen". Det gör att hela ämnet/tråden får en grön markering med texten   ✔️ LÖST  innan rubriken. På det viset visar du även tacksamhet till personen som tog sig tid att svara på din fråga. 

Endast medlemmen som startade ämnet och våra moderatorer har möjlighet att markera ämnet som löst. Det görs genom att klicka på den lilla checkboxen till vänster om, eller ovanför inläggen! Det går också att ta bort lösningsmarkeringen genom att klicka på checkboxen igen.

image.png.bbbfdd3de6712c1daa7616fac9a24ddf.png

 

Ge gärna lite extra uppmärksamhet genom att rösta upp eller gilla inläggen ?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, ligger den där, jag letade igår. Det är lite missvisande. Jag tyder det som att man menar att hela trådens inlägg är "Bästa lösningen" eftersom flera inlägg  kan vara lika bra, men då borde inte checkboxar finnas framför varje inlägg. Det kanske är så att alla inlägg får en enda markering med Löst när man klickar på en av dem.. Jag har aldrig gjort detta tidigare.

 

Jag skrev i min egen tråd om att datorerna hämtats och lämnats någon gång nästa vecka, men man mejlade mig  i fredags att nya datorn kommer redan denna vecka, så jag mejlade budfirman som hämtar gamla datorn på onsdag så slipper jag vara utan dator mer än någon dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och varför ska moderatorerna kunna markera det? :fundersam: Det kan inte vara för att någon har klickat fel och ångrar sig i alla fall. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det går bara att markera ett inlägg som bästa lösningen på ett ämne. Om det finns flera likvärdiga svar kanske man kan markera det första inlägget som "bästa lösningen"  och sen lämna en tumme upp på de andra inläggen för att visa sin uppskattning. 

Moderatorer kan i vissa fall markera inlägg som bästa lösning för ett ämne om ingen annan gjort det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, felix-d säger:

... Moderatorer kan i vissa fall markera inlägg som bästa lösning för ett ämne om ingen annan gjort det.

Att de kan det är inget svar på frågan varför. Jag utgår från att moderatorer kan göra det mesta i ens trådar, men som jag förstår det kan alltså moderatorer godtyckligt markera detta. Se föregående inlägg...

 

Men vänta, jag tippar nästa svar: Det är inbyggt i forumplattformen, och jag är välkommen att posta en fråga i programmakarens forum?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Alix säger:

Och varför ska moderatorerna kunna markera det? :fundersam:

Det är väldigt bra om vi kan det. Ibland markeras fel inlägg - ofta det som den som markerade skrev, istället för det inlägg som innhöll lösningen. Och ibland brukar jag även markera ifall det inte gjorts innan.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, modEric säger:

Det är väldigt bra om vi kan det. Ibland markeras fel inlägg - ofta det som den som markerade skrev, istället för det inlägg som innhöll lösningen. Och ibland brukar jag även markera ifall det inte gjorts innan.

Jo, det är sant, tänkte inte på det. En del markerar fel och försvinner sedan (tillfälliga problem och frågor).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad händer med dessa anmärkningar?

 

 

 

 

Skärmavbild 2018-03-16 kl. 16.52.17.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Pocahontas säger:

Vad händer med dessa anmärkningar?

 

Skärmavbild 2018-03-16 kl. 16.52.17.jpg

Jag har bett Felix kika på dem och stänga sen, då det ligger lite på hans bord att lösa dem. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 minuter sedan, modEric säger:

Jag har bett Felix kika på dem och stänga sen, då det ligger lite på hans bord att lösa dem. :yeahbaby:

Ok.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...