Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vätske-skada på MacBook Pro Retina


alahdet

Rekommendera Poster

Tja!

 

I augusti gjorde jag det klassiska misstaget att spilla ett glas vatten rätt över tangentbordet på min MacBook Pro Retina 13' - inköpt via Apples hemsida 4/9 - 2014.

 

Hursom, Digital Inn skötte reparationen på denna & hemförsäkringen tog väl hand om den kostnaden.

Det som byttes ut var:

- Board, Logic 2.6GHz, 8GB

- Board, MagSafe 2

- Top Case with Battery

 

Allt till en kostnad på 10 904kr.

 

I tisdags(1 dag innan garantin hos Digital Inns 3 månaders garanti gick ut) så kollapsade datorn ännu en gång, utan att ha gjort någonting med den. Alltså ett tekniskt fel, som inte går hem hos försäkringsbolagen.

 

Lämnade in den på Digital Inn ännu en gång för att se om dessa två fel hänger ihop på något vis, nu är det displayen + hårddisken som strular.

- Digital Inn vill reparera denna för 8024kr.

 

I mitt tycke är det konstigt att datorn fungerat utan några problem i tre år, och nu kolar den ihop gång efter gång.

- Känns som att de inte reparerade allt som skadats utav vätskan i mitt tycke.

 

Vad hade ni gjort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om den pajjade inom deras garantitid och du anmält detta i tid är det samma försäkringsärende. Du ska betala 0:- Vattenskadan kan ha gett flera effekter som inte direkt har visat sig. Eller så har Digital In klantat sig. Sen skulle inte jag å andra sidan vilja ha den datorn igen........ Tjata utav tusan på att få den inlöst i stället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enbart utbytta delar omfattas av 3mån funktionsgaranti vid reparation.

Men kan hålla med om att de delar som nu havererat absolut kan vara relaterat till den ursprungliga fuktskadan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...