Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur få bort bilder helt?


Mons

Rekommendera Poster

Min kusin har exporterat över sina bilder från sin iPhone 6 till sin dator.

Sedan har vi hämtat hem iOS 11.

Och så börjar telefonen konstra.

När jag kollar lagring så står det att ingen plats är tillgänglig och att Bilder fortfarande tar upp 5,9 GB. Det finns inte en bild i telefonen. Sen står det att iOS 11 är hämtat.

Hur blir vi av med bilderna helt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem, ett bildbibliotek på 1,23 GB som inte vill försvinna (rest av synkning med Icloud). Det stör dock inte mig. Jag antar att en radering är det enda som funkar. I Android kan man manuellt gå in och radera data, dock inte i IOS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem, ett bildbibliotek på 1,23 GB som inte vill försvinna (rest av synkning med Icloud). Det stör dock inte mig. Jag antar att en radering är det enda som funkar. I Android kan man manuellt gå in och radera data, dock inte i IOS.

 

Han har inte ens synkat den mot iCloud så det kan jag inte skylla på i det här fallet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han har inte ens synkat den mot iCloud så det kan jag inte skylla på i det här fallet

Faktum är att synkningen sätts på per default efter uppdatering av IOS. Förutsatt att han använder Apple ID. Men det kanske han inte gör heller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är papperskorgen (raderade bilder) i Bilder tömd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är papperskorgen (raderade bilder) i Bilder tömd?

 

Himla bra fråga. Det måste jag kolla.

Jag säger som Alix, det borde jag tänkt på själv :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är papperskorgen (raderade bilder) i Bilder tömd?

Nu har jag kollat och när vi går in på "Raderade bilder" så står det "Inga bilder eller video" och lite anvisningar om hur man tar bilder.

 

Grejen är att han inte heller kan ringa efter det att vi laddade ner iOS 11.

 

Elvan kan tydligen inte installeras pga att det inte finns nåt utrymme. Elvan är hämtad men inte installerad.

Under version står det 8.2

 

Det känns som om något gick snett när han laddade ner iOS 11.

 

Kanske denna tråd passar bättre under iPhone eller nåt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag kollat och när vi går in på "Raderade bilder" så står det "Inga bilder eller video" och lite anvisningar om hur man tar bilder.

 

Grejen är att han inte heller kan ringa efter det att vi laddade ner iOS 11.

 

Elvan kan tydligen inte installeras pga att det inte finns nåt utrymme. Elvan är hämtad men inte installerad.

Under version står det 8.2

 

Det känns som om något gick snett när han laddade ner iOS 11.

Jag hade rensat mobilen och kört in iOS11 igen. Du har en backup från iTunes antar jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har backup i iTunes men inte min kusin och det är hans telefon det gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ajdå, man ska alltid ha backup...
Bäst är att rensa telefonen helt, alltså nollställa den, sen installera ett nytt OS och sen återskapa från säkerhetskopia (som man har via iTunes eller iCloud).
Eftersom det nu inte är gjort för din kusin, så ja...

Om han använder iCloud så har han ju kontakter och kalender etc synkade där så de kan han få tillbaka även när han nollställer telefonen. Men som jag har förstått det så har han inte iCloud heller...

Ni skulle ju kunna prova ett program som plockar ut information från telefonen, typ http://thelittleappfactory.com/irip/

Det är det enda jag kommer på att tipsa om nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har helt rätt Raphael.

 

Det borde gå lika bra med iExplorer som jag har...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag har ingen erfarenhet av iExplorer men prova det ni har... tanka telefonen på information. Nollställ den, installera om iOS, uppgradera till iOS11 om det är vad ni vill,sen för tillbaks information till den. Jag antar att iExplorer även kan föra över information till telefonen, inte bara hämta information från den...

Det bör göras från hans dator annars får du ju hans uppgifter i din dator. Men han kanske inte har en dator? En idé är att köra från ett eget användarkonto, ett temporärt... när ni gör denna operation.

Men jag vet inte hur iExplorer fungerar, vart den lagrar informationen den hämtar in. Om den hämtar in kontakter, lagrar den kontakter i Macens Kontakter då? Eller lagras de i en separat fil? Det vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla tips. Jag besöker honom och provar på måndag

 

Jag aktiverade iCloud på hand iPhone och backade upp kontakter m.m.

Sedan körde vi en fabriksåterställning.

Och installerade iOS 11

 

Nu fungerar den perfekt och backup finns :-)

Tack för all hjälp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...